söndag 7 februari 2016

Att uppnå delmål......

......känns så bra! Att sätta upp mål är suveränt, ibland är jag dock lite väl ambitiös när jag sätter mål, det blir så stort och härligt och lockande men det känns ibland lite väl långt bort....... Det där målet är härligt att ha där framme, glittrande, inspirerande och underbart att sikta mot.......


Men ibland kan det kännas så långt borta och så stort att det blir svårt och inte så motiverande att gå mot för det är så lååååååångt bort!

Så har jag ofta gjort med träning! Träning är en sådan där sak som jag i mååååånga år har satt upp mål, dragit igång och sen inte orkat fullfölja...... jag har också haft så många orsaker till varför jag inte fixat det!

Oräkneliga är väl de träningskort, både 10-kort, månadskort, årskort som jag flitigt börjat använda men ganska snart lagt där i byrålådan för att samla damm........De flesta av mina träningspass har blivit väääääldigt dyra! Jag menar, årskort för 2-3.000 och träning för fullt de första veckorna, rakt in i väggen, och sen inget.......

Det jag tror jag gjort för fel i detta sammanhanget är att jag har inte lagt en plan, jag har inte satt upp delmål att uppnå på vägen som jag kan fira. Mål som jag kan uppnå och känna mig stolt över att nå och där jag kan stanna en liten stund, klappa mig själv på axeln och njuta av att jag nått ett mål!

Varje delmål som uppnås stakar ut vägen mot målet! Så härligt att fira delmålen och ta ut riktningen mot målet och sen ge sig på nästa delmål! Wow vilken känsla och så härlig att njuta av så mycket mer än bara målgången! Resan är ju målet säger man många gånger, och det är inte hela sanningen, för målet är superviktigt men man ska ju njuta och må  bra på hela resan och då behöver man fira och vara stolt över sina delsegrar!



Det som också är bra när man sätter upp mål och jobbar mot dem! Man måste inte fixa allt själv! Ta hjälp! Av familj, vänner, proffs på olika områden, kolleger eller vem det nu är som kan hjälpa dig att nå ditt mål!

Sluta känna att du inte vill besvära, personen har nog inte tid, den har så mycket annat i sitt eget liv - låt personen själv bestämma det! Tänk efter själv, hur bra mår inte du om du får möjligheten att hjälpa någon! De flesta tycker att det berikar deras liv och får dem att må bra om man får känna känslan av att hjälpa någon annan. Bara att få frågan, även om man kanske inte kan hjälpa till, att någon tror att jag kan hjälpa till. Det får de flesta att må bra!



Ensam är inte stark, skulle säga att det aldrig är så! Tillsammans är så mycket bättre, roligare, skönare, energigivande och tröstande - beroende på vad man har för behov!

Tänk så mycket roligare det är dessutom - att fira målgången tillsammans!



 Så härligt - både att fira sin målgång och att göra det tillsammans! Njutning!


Skapa en bra dag!

Kram
Pernilla






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar