fredag 29 januari 2016

Vardagslyx .......

....att hitta de små njutningarna i vardagen är så härligt. Att stanna upp och "lukta på blommorna" som Ferdinand gjorde under sin korkek, vilken harmoni, njutning och så bra han mådde! Så vill jag också må i livet, varje dag och varje timme - helst! Så är ju nu inte livet alltid, men jag tror att det kan vara så härligt oftare och mer innerligt om man väljer att se de små glädjeämnena i livet, den där  vardagliga lyxen som man ser om man inte bara längtar efter de stora äventyren, tänk om hela året går ut på att längta efter de där ynka semesterveckorna, då allt ska vara så perfekt, då allt underbart och härligt ska upplevas - tänk om de veckorna inte blir som du hoppas? Någon blir sjuk, vädret är kass, hotellet som var bokat är sunkigt, vattnet som ska badas i är kallt, man grälar med sina barn och partner..... så som livet ofta är och blir! Så besviken man är och så dåligt man mår om det är vad man upplevt under de veckor som man längtat efter hela året - SUCK vad livet känns trist då!

Självklart ska man längta, vänta och drömma sig bort - det är ju också underbart! Men jag väljer att leva här och nu, väljer att njuta av vardagen även om vi beslutat oss för att vi ska spara alla pengar vi har för att förverkliga den där drömresan i December i år!


Det finns så otroligt mycket att njuta av i vardagen!

En skön fredag för mig är när jag kan börja dagen med att känna att min kropp är stark, att jag har träningsvärk från gårdagens träning och att den kan tänjas och bli smidigare på morgonens BodyBalance - pass

God kollega bjuder på en vansinnigt god Espresso och Biscotti efter dagens lunch!


Köper underbara tulpaner för att njuta av färgen, krispigheten, skörheten och skönheten i dessa, mina favoritblommar!


Jag njuter av den sköna och avkopplande doften av lavendel som sprider sig i huset när jag tänder min lykta för eteriska oljor! Doften skapar en sådan upplevelse av harmoni - det är nästan så jag tror att jag upplever det Ferdinand upplevde när jag "gräver ner mig" i tulpanerna samtidigt som doften av lavendel finns runt mig och i mig!


Regnet och blåsten viner utanför huset, jag sitter inne i värmen, tända ljus, skön musik i högtalarna och jag läser en bra bok! Massor med kärlek och värme ligger i mitt knä och myser!


Dessutom en liten bit god choklad till en ännu godare bok!


Livet är så gott och skönt! Njuter i fulla drag, inget märkvärdigt men så underbart! Min vardag, min dag och hur jag mår och upplever den är helt upp till mig själv. Min inställning till det som jag har i livet och det jag väljer att fylla min dag med!

Ha en härlig fredag och helg - Skapa en bra dag!

Kramar
Pernilla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar