torsdag 28 januari 2016

Nya möten och nya....

....insikter! Häftigt att få vara med om! Var helt slagen i måndags, kände mig trött, helt mosig i hjärnan och i kroppen orkade inte ens träna, vilket jag troligt skulle gjort ändå för att piggna till - nya lärdomar, upplevelser, insikter och möten med människor tar kraft, samtidigt som det ger så mycket energi och kraft!

Skönt att ta en lugn dag och bara vara efter en sådan intensiv helg som jag varit med om!

Nu några dagar efter och med tid att landa och tänka igenom allt jag varit med om är jag fylld av energi - härligt! Dubbelpass på träningen igår gör sitt till för att jag ska ha energi!

Helgen gjorde stora intryck på mig! På så många olika sätt! Härligt när det man är med om skapar intryck och ger reflektion - var är jag - vart är jag på väg - och vill jag dit??? Än en gång tankar från Christer Olssons klok-skaper!

Upplevde en annan av "mina idoler" in "real Life", Kjell Enhager, i helgen - wow så häftigt och så mycket tankar denna mannen satte i min skalle! Jobbigt men välbehövligt och utvecklande! Att utvecklas är jobbigt men så väl värt det!

Tror att Christer Olsson har fått konkurrens om vem som är Nr 1!


Har dragit igång och läsa Kjells bok som jag köpte i helgen, mycket tankeväckande. Just nu känns det som att Kjell och Christer får stå tillsammans som nr 1 i bokhyllan! Tror de kan samsas riktigt väl!

Det är skillnaden som gör skillnaden...... så enkelt och självklart men så svårt! Ofta är det så att föreläsningar av detta slaget ger en massa aha-upplevelser, nya lärdomar och tankar om förändring! Men ofta, med handen på hjärtat, är det så att när man sen kommer hem till vardagen så är det så enkelt att fortsätta i samma "gamla" banor igen......Det jag känner är viktigt efter insikter som i helgen är att minsta lilla förändring är viktig, även om man inte tar stora steg mot förändring så är varje litet steg på förändringens väg ett steg, du står i varje fall inte stampar så samma ställe som tidigare! Och varje liten sak som du väljer att göra annorlunda är att bygga din långsiktiga förändring! Små, små steg är mycket bättre än inga steg alls! Efter ett tag när man lagt ett steg efter ett annat så är man ofta till slut redo för de större stegen....


Att göra samma sak och förvänta sig ett annorlunda resultat är inte smart! Gör du samma sak idag som du alltid brukar göra så har du samma liv som du alltid har haft! Enkelt och självklart men ibland så svårt att göra! Förändring är jobbigt och gör ofta ont men det är så belönande, det utvecklar dig själv men också din omgivning, din familj, vänner, nära och kära! För om du börjar ändra saker i ditt liv så skapar det ringar på vattnet!

Det viktigaste är alltså att direkt när man kommer hem i sin vardag, gör någon liten förändring! För att starta processen!

Det är inte alltid lätt att veta vad det är man vill förändra och utveckla? Ta fram din moodboard över livet, fundera på "vart är du på väg och vill du dit" och hitta sen din väg! För det är du som är ledaren i ditt liv! Ingen annan kan eller ska vara ledaren i ditt liv! Ditt personliga ledarskap är så viktigt att du tar fram och jobbar med! Hur vill jag leda mig själv!

Jag tog fram min moodboard och tittade på, vad är det jag vill sak hända, hur vill jag att mitt och familjens 2016 ska se ut? Vilka små steg ska jag kunna ta för att börjar förändra och gå mot de där målen? Jag startade direkt! Berättar mer en annan gång!


Skapar du ett moodboard över ditt liv? Detta är första året jag testar det, har inte gjort det tidigare. Kändes så häftigt att göra det och verkligen sätta bilder på hur jag vill att livet 2016 och troligt längre fram också ska se ut! Det blir så tydligt vad som ska prioriteras, vad jag behöver göra och det skapar en massa inspiration att se bilder på vad som är viktigt! Samt ser jag tydligt vad det är för små steg av förändring jag behöver ta för att utveckla livet i den riktning som jag drömmer om! Häftigt!


Nu är det dags att dra igång dagen! Smoothie på en massa godsaker (idag blir det mango, spenat, ingefära, citron, vaniljproteinpulver och havredryck.....mums så gott) men först en shot Aloe Vera för att magen och tarmen ska få sin dos av nyttigheter!



Sen ut med hunden (låter som man ska ta på sig både regn och vindkläder idag, det gör inget promenad på morgonen är njutning oavsett väder, får ta till en gammal goding.... "det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder"....) och njuta av rörelse, frisk luft och en god bok i öronen! Härlig start på dagen!

Skapa en bra dag!

Kram
Pernilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar