måndag 18 januari 2016

Känt sug efter att blogga ett tag.....

...nu beslutade jag mig för att bara köra igång igen! Vem vet, det blir kanske bara ett inlägg?? Tappar kanske intresset efter detta enda inlägg??? vad vet jag? Bloggandet har för mig alltid byggt på att jag ska tycka att det är roligt och givande att skriva! Är det inte kul och blir det ett måste, då får det vara så! Tittar på mina senaste inlägg, inser att det är drygt 3 år sedan jag skrev senast??? Idag när jag skulle göra slag i saken och test-skriva ett inlägg började jag leta efter min blogg (har nog inte varit inloggad på mer än 2,5 år sedan.....) så visste jag inte var jag hade min blogg, vad den hette eller mina inloggningsuppgifter - men efter lite detektivarbete och ganska mycket tålamod (inte min bästa egenskap) hade jag lyckats logga in! Så här är jag nu! Känns ovant och spännande! Undrar om jag kommer att trivas med att blogga igen?? Ingen aning, vi får se helt enkelt?!

Min blogg har från allra första början handlat om livet, mad alla sina olika tankar, händelser, betraktelser, funderingar och allt annat som hör livet till! Jag började skriva för många år sedan, i en tid när livet var i stor förändring - det var många tankar, känslor, funderingar högt och lågt - vad ska jag göra, vem är jag, vad vill jag, hur vill jag leva mitt liv, vad är viktigt för mig, vem vill jag vara, vem är jag??????? så många frågetecken och så få svar! Samtidigt med att bloggen växte fram började jag skapa mig svar på ett antal frågor, jag gjorde en mängd förändringar - många av dem gjorde mig skräckslagen och jag gav mig ut på totalt okänd mark - stolt över mig själv för varje nytt steg och ny utmaning jag tog mig an! Vägen framåt från där jag var blev både upp och ner, åt höger och vänster, fram och tillbaka - men jag har aldrig ångrat att jag fattade beslutet att våga välja det okända och läskiga! Det är när du går utanför din vanliga och komfortabla zon som du växer och utvecklas, visst är det läskigt men så otroligt belönande när du väl är "över på andra sidan"

Med mig i allt har jag ständigt haft min underbare man, min stora kärlek i livet! Mannen som alltid stöttar och pushar, han som alltid fångar mig när livet är tufft, delar mina segrar och vinster, alltid tror på mig, tryggheten i mitt liv! Han gör mig till en finare och bättre människa än vad jag är ensam! Min eviga kärlek till min man!
Suget efter att skriva har nog kommit sig av att jag har börjat förändra och ge mig ut på nya okända vatten! Denna gången är det dock stor skillnad, det är jag själv som leder och driver förändringen inte som förra gången där det var någon annan som startade och "tvingade" mig in i förändring - jag visste egentligen att jag behövde ta tag i en mängd saker då för 5-6 år sedan men vågade inte ta tag i det själv! Nu vågar jag driva förändringsprocessen själv, har lärt mig en massa saker både om mig själv och andra sedan min stora förändringsprocess startade! En stor skillnad nu är också att jag mår inte dåligt, jag är inte tvingad till att göra större förändringar för att jag mår dåligt! Jag inser också att jag de senaste åren jobbat med förändring i större och mindre skala! Men 2016 känns som ett mycket spännande år, jag har sett fram emot starten på 2016 ett tag! Det har känts som detta kommer bli ett mycket utvecklande år, det pirrade nästan i kroppen i slutet på 2015 i väntan på att det skulle bli 2016 så jag kunde dra igång detta året.......
 
I helgen gjorde jag moodboard på året 2016 - vad är viktigt för mig, vad är viktigt för mig att prioritera under 2016 och hur vill jag att detta året ska utvecklas och vad ska det innehålla?? Så roligt och spännande att sätta bilder på året! Att göra moodboard, målkartor, målbilder kan jag verkligen rekommendera - det ger så mycket energi och jag är övertygad om att det kommer vara en bra ledstjärna i vardagen när vissa val och prioritering känns jobbiga att göra, eller det är svårt att prioritera i vardagen - ta fram din moodboard och se om det du har att prioritera mellan finns med bland dina mål under 2016??? Finns det inte där, då ska du troligt inte prioritera det!
 
 
 
2016 ska bli ett spännande år! Älskar starten på ett nytt år, nytt bland i livet, man vet inte vad det innehåller, jag känner att jag kan påverka och skapa det liv som jag vill leva och det liv som jag och min man vill att vår familj ska leva detta året! I början känner jag att jag är den som har kontroll, det är jag som bestämmer och beslutar - sen händer en massa saker som man inte kan påverka och då får man möta det och hantera det när det händer - det är sant att DU inte kan påverka allt som händer runt om dig men du kan ALLTID påverkar hur DU hanterar det som händer, hur DU väljer att hantera det som händer är så ditt liv blir! Ju mer DU inser att du är din egen lyckas smed i ditt liv ju mer kontroll känner du att du har och desto bättre mår DU!
 
Skapa dig bästa dag!
 
Pernilla


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar