söndag 31 januari 2016

Förverkliga drömmar.....

....och uppnå uppsatta mål för 2016! Ja, det är dags att börja jobba för det! Så härligt det är när man gjort den där tydliga moodboarden med inspirerande bilder! Enkelt att prioritera sin tid och känna sig inspirerad att lägga tid och energi på det för att förvekliga målbilderna! Det är det som gör det så kraftfullt med moodboards tycker jag - att ha bilder på vad man vill uppnå i bilder! Så vackert, fint härligt, underbart kommer det bli när jag når målet, så bra kommer jag må, så glad, entusiastisk, kommer jag känna mig när jag jobbar mot målet och när målet är uppfyllt! Härligt!

Moodboard 2016

Jag har min moodboard framme så jag kan se den varje dag, det ger mig sådan glädje att titta på den och den påminner mig varje dag om vad det är jag vill uppnå! En bra motivator dagar då det kanske känns motigare och de där målen känns långt borta! Mår alltid bra när jag tittar på den och den ger mig en massa energi och skön känsla i kroppen!

Just nu är det mycket letande efter flygbiljetter till vår planerade resa i slutet på 2016! Ska vi flyga till New York först eller till Florida först? Hur länge ska vi stanna på varje ställe, vart ska vi bo, vad vill vi uppleva - så många frågor och funderingar och så många härliga svar!

Det finns hur mycket som helst att läsa, ska vi bo på västkusten eller östkusten i Florida, alla säger olika saker! Vi får nog ta och besluta oss själva och bara köra på det!

(la ut detta inlägga på FB, men helt plötsligt fungerade inte länken till inlägget, in och kolla varför??? ser då att mitt inlägg inte längre är publicerat och att typ 2/3 av inlägget har försvunnit..... blev faktiskt lite trött! Eftersom jag skriver på känsla och vad som finns inom mig just nu så finns ju det jag skrev inte längre, jag har ju skrivit av mig det...... får se vad det blir för inlägga andra gången jag göra det! Känner inte riktigt samma inspiration att skriva längre)


Moodboard - Resa till USA

Men det viktigaste just nu är verkligen att boka flyget - och att ha koll på budgeten, vi kan spränga den redan med flygbiljetterna inser vi. Det är inte lätt att hitta vettiga priser på flyget! 5 vuxna kostar en massa att förflytta från Köpenhamn till Florida, eller från Florida till Köpenhamn, beroende på vilken rutt vi beslutar oss för! Fokus nu är också att spara pengar enligt plan, budgeten är ju inte bara vad vi kan lägga på respektive sak under resan utan ännu viktigare är hur vi ska spara ihop till resan, vad ska vi dra in på, hur ska vi jobba ihop extra pengar till resan också vidare! Då är moodboarden "livsviktig" den ger energi och kraft när det kan kännas motigt!

Året 2016 handlar lika mycket om att må bra och njuta av varje dag som att se fram emot och spara till resan! Att hitta balansen är otroligt viktig! För varje dag är guld värd och varje dag är en dag då jag gör val och prioriterar aktiviteter som går mot målen som är uppsatta på moodborden!

Jag gillar verkligen att jag har gjort min moodboard för 2016, jag har ställt fram den så jag ser den varje dag! Den ger energi och kraft varje gång jag ser på den, och om det känns motigt en dag så tittar jag på den lite extra för att få kraft att göra rätt prioriteringar för att uppnå det jag föresatt mig att göra! Kan rekommendera alla att göra sin egen moodboard över sitt liv! Det hjälper verkligen till att styra rätt!

Moodboard 2016 - träning och mindfulness
Träningen kan var motig ibland, men med dessa bilder att titta på får jag oftast den sista pushen att ta mig ut, träna hemma eller ge mig iväg till gymmet! Jag vet ju att jag mår så bra efteråt, sover mycket bättre och orkar så mycket mer när jag tränat!

Nej, nu är det dags att ta tag i ett antal av moodboardens aktiviteter, träning, nyttig och god frukost och sen fortsätta jobbet i tvättstugan (jag får väl ta tag i tvätten också) jobbet har börjat, rensat och röjt - detta ska fortsätta idag! Sen ska det börja planläggas, ska bli så roligt men jäklar så mycket jobb......
God och nyttig mat

Ordning och reda -tvättstuga, källare, bokhylla, viktiga papper, barnens rum
Nu skiner solen in på mig, nu vill jag verkligen ut! På med varma kläder, sköna skor, hunden ska ha sele och koppel, bra bok i öronen och sen sticker vi ut! Idag tror jag det blir en kombo av jogg och PW! Känner av mitt knä idag, backarna i Bokskogen igår tog en del på knäet!

Skapa en härlig söndag!

Kram
Pernilla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar