söndag 5 augusti 2012

Kan det vara gröna......

....tomatplantor vi köpte i våras???? Man skulle kunna tro det när man tittar på våra plantor.....


.....våra plantor har otroligt många tomater men var tar den röda färgen vägen??? Det finns fortfarande blommor på plantorna så det kommer fler och fler tomater varje dag...... kan det vara så att vi borde knipit av lite små tomater så det inte blir för många??? .....


..... de kanske inte "orkar" bli röda??? Trodde det saknades sol, men nu har det varit mycket sol under två veckors tid så det känns inte som att det räcker!!!

Men det är inte gröna tomater, tyvärr, för då hade vi haft många goda tomater att äta och använda i maten just nu, jag har hittat några, väldigt få, orange/röda tomater......så det är väl bara att plocka fram tålamodet och vänta???

gott tomatplantor doftar, det är en helt fantastisk doft som kommer från plantan, man känner den när man är nära plantan och ännu  mer när man rör vid den.....mmmmm doften på fingrarna doftar verkligen sommar, sol, värme och njutning!

1 kommentar:

  1. Nej men det låter ju konstigt att de inte blivit röda än, men jag kan absolut inget om odling och tomater. Jag gick och väntade på att mina vinbär skulle bli röda, men det visade sig att det är vita vinbär jag har :). Kram Jennifer

    SvaraRadera