söndag 3 juni 2012

Magiskt ögonblick........

....vet inte om jag lyckas beskriva det magiska ögonblicket igår, men jag ska försöka, jag kommer aldriga att glömma detta ögonblick men vill minnas alla detaljerna och vill dela med mig.

Jag och mannen hade haft en kanonhärlig dag, vi började dagen med familjeträff med lekar, tipspromenad, snack, lek och skratt. Solen valde att titta fram på oss mest hela dagen, kände det som att vädret ville att vi alla skulle njuta av vår dag tillsammans. Vi träffas bara på detta sättet en gång om året, det är mammor och pappor, fastrar och farbröder, syskon, kusiner och kusinbarn i en skön blandning. Vi hade så roligt tillsammans med nära och kära.

Hem för att göra oss vackra för att gå på fest, ett snabbt stopp på ett köpcentrum på vägen hem trots att vi egentligen inte hade tid. Vi hade bestämt oss för att gå "all in" på kläderna, och vill ville dessutom matcha varandra. Jag slet ut min topp i ceriserosa och sen gatlopp in i butikerna, här skulle det letas en ceriserosa slips till mannen, som vi sprang och skrattade hela tiden. På mindre än en kvart hann vi med 5 butiker och köpte två olika slipsar i två affärer och sen tillbaka till bilen. Vi hade så roligt!

Det var en dag med så mycket samtal, tystnad och skratt tillsammans, mannen och jag. Vi njöt verkligen av varandras sällskap.

Hem för att göra oss vackra, så fina vi blev. Min man är så snygg i kostym, väst, vit skjorta och cerise slips. Jag i svart kjol, kort tight med lång transparent utanpå, cerise topp, lackskor och svart transparent sjal. Vi kände oss så vackra och fina tillsammans. Det var verkligen VI.

Det blev en härlig middag, fantastisk mat och underbart vin, härliga samtal och en massa skratt. Fri placering gjorde att mannen och jag fick möjligheten att sitta med varandra och våra vänner. Härligt!

Efter maten var det dax att sträcka på benen, mannen och jag tog med oss våra vinglas och gick ut tillsammans. Vi gick bakom huset och det var så vackert, de gröna fälten, doften av vår och liv som växer på fälten, nästan vindstilla, solen som var på väg ner men ändå värmde, jag stod där bredvid mannen i mitt liv som är så snygg och stilig, underbar och kärleksfull, vi mådde så bra och bara njöt!

Plötsligt var det bara som att allt annat försvann, det var bara jag och mannen, solen och fälten, allt var tyst och jag trodde att mitt hjärta skulle brista av kärlek, kärlek till min underbara man bredvid mig, kärlek till våra barn och vår familj, kärlek till vårt liv och kärlek till LIVET! Tiden stod helt stilla och det var MAGISKT!

Ett magiskt ögonblick som jag aldrig kommer att glömma, alltid förvara i mitt hjärta och som gör mig så lycklig! Jag känner mig så RIK!

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig känsla. Underhåll den väl så blir den långvarig <3

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet Pernilla! Kram!//Magdalena

    SvaraRadera
  3. Åh, så fint! Jag blir alldeles tårögd när jag läser. Livet kan verkligen vara så vackert :)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Du lyckades verkligen att beskriva det magiska ögonblicket! Så otroligt fint skrivet av dig, blev alldeles fylld med värme av att läsa det! Kram jennifer

    SvaraRadera