tisdag 5 juni 2012

Det är något speciellt.....

....med att äta mat som man själv har odlat. Det smakar lite extra gott och jag känner mig lite extra nöjd. Både vad gäller miljö och mig själv, att veta att det är så "ekologiskt" odlat som bara jag kan.

Igår var det premiär på salladsfronten, jag "skördade" sallad till middagen, 4 olika sorter och ovanpå det egenodlad basilika, både vanlig och vitlöksbasilika! Mums så gott det var!


Detta var då inte det enda som hamnade på tallriken, det skulle ju inte ens en kanin bli mätt av......

Nyttig och nöjd med middagen tog jag tag i mina hemska sommarfötter!! Jag blir "galen" av att försöka få sådana där fina, vackra och mjuka fötter att trä i sommarsandalerna........ det är NOT mina fötter jag pratar om, de är så långt från mjuka och vackra som man komma. Det är snarare så att jag får vara glad om de inte totalt spricker och gör så att jag knappt kan gå.......det gör så ONT när sprickorna på hälarna ger med sig! Dock kan jag förstå dem, de får inte mycket kärlek! När de får kärlek är det väldigt sporadiskt..........

Men igår sattes charmintensiven mot/för (eller vad som kan vara rätt att skriva) fötterna, nu ska de bli sådär drömvackra........ som sagt har inte så stora krav men i år ska de ske, jag ska ha fötter jag inte behöver gömma eller skäms över......de ska vara vackra i alla vina sommarskor som bara står och vänter...de där skorna väntar ju inte bara på mina fötter utan även på sommarvärmen, men när värmen slår till ska fötterna vara redo!!!

Låter jag desperat??? Ja, helt rätt.......det är jag. Desperata

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar