lördag 5 maj 2012

Vilket galet uppdämt behov jag har.......

.....av att blogga, är så sugen på att blogga, blogga och åter blogga......har som tidigare skrivit inte kommit in i bloggrutiner som jag känner mig tillfreds med. Det mesta annat känns som det har landat bra sen jag började jobba igen, men inte bloggningen riktigt!!!

Ja, det där med träning är ju inte heller rikigt det jag fått kläm på, men det är måååååånga år sedan jag hade struktur på det, jag är en total periodare....långa perioder utan träning, NU ska jag sätta igång, då blir det full rulle och en massa träning på kort tid, skador eller förkylningar sätter då stopp och sen är jag ur rytmen innan jag kommit i den......har svårt att hitta någon träning jag tycker är kul, har så många bortförklaringar till varför det inte hinns med, varför jag inte prioriterar det eller varför det helt enkelt inte blir av!!!

I mitt förra jobb rörde jag mig ständigt hela dagen, jag gick, stod och småsprang mest hela tiden så jag rörde mycket på mig så kroppen fick ändå röra på sig en massa så då var det inte så viktigt, men NU är det verkligen dax att komma igång med träningen, jag har ett mycket mer stillasittande jobb numera och jag känner i kroppen att den skriker efter mer rörelse! Ska kanske ta och lyssna på kroppen???? 

Nu var det helg igen, är det galet??!!! Det blev ju en kort vecka på jobbet, men som tiden flyger iväg! Det är redan två veckor sedan jag och mannen hade en helt underbar helg tillsammans. Min man har varit så romantisk under våren, han har byggt upp vår helg bit för bit!

I alla-hjärtans-dags present fick jag en tågresa......någonstans i Sverige och tiden när vi skulle åka var vad jag fick reda på.

På vår 4-års dag fick jag en hotellövernattning.....någonstans i Sverige och vilken natt vi skulle sova över och vilket hotellnamn som hotellet hade var vad jag fick reda på......

Spänningen stiger och jag som älskar överraskningar men inte riktigt kan "hantera" att inte veta, jag vill ha ledtrådar hela tiden och sen när jag gissar rätt blir jag nästan besviken, då är det ju inte någon överrraskning längre......ja, inte är man enkel inte!!!

I födelsedagspresesent fick jag ledtrådar till en aktivitet som vi skulle göra och när jag gissat rätt fick jag biljetterna till konsert med LALEH!!!! Vilka underbara presenter jag fått under våren, tåg till Jönköping, övernattning på hotell och konsert med Laleh!!! Vi har verkligen försökt få biljetter till när hon skulle spela i Malmö, men det var både slutsålt och vi hade barn och fick inte tag i barnvakt....... ja, det var inte meningen att vi skulle se henne i Malmö, men i Jönköping skulle vi se henne!!!

Vi hade en helt underbar helg, det är så mysigt att fixa picknick, packa väskor, ta taxi (pappa-taxin körde oss in till stationen) vänta på tåget, sätta sig tillrätta, hälla upp kaffe, äta god macka, ta fram sin nyköpta glassiga tidning, småprata, spela spel, ha tid att verkligen umgås och vara på väg.......

Väl framme i Jönköping checkade vi in på ett mysigt hotell, ut på stan och gick och myste, mannen bjöd på lunch och sen tillbaka för att fika. Sova lite middag och duscha och klä sig, middag och en iväg på konserten!

Vilken helt fantastisk konsert, jag får gåshud bara jag tänker på det. Det är sällan jag får gåshud av konsterter eller musik, men detta var något helt magiskt! Denna lilla späda kvinna, med en helt magisk röst, rörelser och framför allt kontakten med publiken. Hon hade oss helt i sin hand, om hon bad oss stå upp så stod vi upp, hade hon bett oss hoppa så hade vi frågat hur högt och sen hoppat!!

Vi hade en helg som kommer vara ett minne och som vi kommer prata om många gånger och njuta av att återkomma till!!! Tack min underbara man för denna helg!

3 kommentarer:

  1. Ja var tar tiden vägen hjälp ; ) Ha en underbar lördag hoppas ni har bra väder : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar man som överraskar dig på det viset : ) kram avis ; ) Sofia

    SvaraRadera
  3. Men du det låter fantastiskt. Så roligt med överraskningar sådär och oj vilken bra överraskning, Laleh är verkligen otroligt duktig. Och det är ju så mysigt att få åka iväg och bo på hotell. Kram Jennifer

    SvaraRadera