måndag 14 maj 2012

Bra start på veckan.......

....blev det idag! Skön morgon tillsammans med dottern, vi kom upp i tid, hade fixat det praktiska dagen innan, duschade tillsammans och sen var vi vakna och på gott humör båda två.

Jag och en kollega tog flyget upp till Stockholm klockan 10.00, vi skulle upp för budgetförhandlingar......så det var business-stassen på.....


Det inte ofta jag är i huvudstaden, men så vackert Stockholm är....speciellt när man kommer en dag som idag, solen sken, glittret i vattnet och våren härligt varm...... kände att detta skulle bli en bra dag och hade bra känsla inför våra förhandlingar! Lite pirrig eftersom det är första gången jag kör budgetarbete för mitt nya uppdrag, kände mig väl förberedd och med goda kolleger med som stöttning så skulle detta nog går bra!

.....förhandlingara gick jättebra, vi var väldigt nöjda med vårt förarbete och förhandlingarna. Det till och med så smidigt att vi blev klara tidigare än planerat..........

så för att "fira" blev det en fika på uteservering på Espressohouse, det kallar jag att "fira".....stor kaffe latte med extra espresso-shot i och en chocklad biscotti.....


Eftersom jag är i "köpcentrum"-branschen så är jag lite "nördig" i att ta varje tillfälle i akt att besöka köpcentrum, finns alltid något man kan bli inspirerad av, något man kan kopiera eller läar sig av. Så vi använde den lediga tiden tills vi skulle flyga hem till att besöka ett fantastiskt fint och inspirerande köpcentrum...... Mood.....Wow, det gav verkligen en helt underbart lyxig känsla, det fanns det lilla extra, och det kändes verkligen att det var ett "storstads-köpcentrum"......


en av entrèer "vaktas" av denna coola staty........ måste vara hur cool som helst på kvällen när den garanterat är upplyst på något sätt!!!!....



Fantastisk blomsteraffär........


en liten dörr till små kunder.......snacka om att känna sig speciell och viktig när man kommer in på toalett på ett sådant ställe och välkomnas på detta sätt......


...tänk att sen sätta sig på toan och titta upp i taket.......vilket fint landskap...risk finns ju att barnen inte vill komma ut från toaletten.....


mysiga detaljer med cykel och växter.....skapar trivsel och en skön känsla.......


olika sittmöjligheter runt om i centrat, både nya och begagnade möbler...... tog en massa andra bilder men lyckades inte riktigt med ljuset men jag minns en massa......

Jag tycker verkligen om den lyxiga känslan av att gå omkring på ett sådant här köpcentrum mitt inne i Stockholm, det ger en härlig storstadskänsla....... wow säger jag bara!!!

Flyget hem och sedan hem till mormor och morfar som hämtat dottern på skolan. Dottern väldigt nöjd, hon hade fått ta med en av sina bästa vänner och de hade lekt med mormos "build-a-bear-skatt" hela eftermiddagen!!

Fick middag och dottern läste och skrev läxa när jag åt mat, hem för lite kvällsmys och sen upp i sängen.....skön och mysig dag, en härlig start på veckan, som dessutom är ganska kort, har lyxat till det och beslutat mig för att vara ledig på fredag, kanske jobba lite hemifrån, det är ju dax för månadsrapport!!!  men mest vara ledig med dottern!

4 kommentarer:

  1. Sicken härlig dag! Och barntoan...helt underbar. Där hade jag nog blivit sittande också :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Wow! En dagens outfit-bild! :)

    Vilket härligt köpcentra! Har läst om det, att det ska vara riktigt fint.
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  3. Så fin du är!

    Kul att det gick bra med förhandlingarna och det lät som att ni hade en bra dag och så roligt att du delar med dig av din dag med så fina bilder, tack! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också det är trevligt med något besök i huvudstaden. Att åka dit i tjänsten, sitta på möte, äta god middag, kaffe, snacka med kollegor från andra orter och främst att vara med sig själv och strosa runt lite grann.

    SvaraRadera