tisdag 24 april 2012

Vilken vecka det har varit!!!!

.......jag har verkligen haft en intensiv vecka.... Det finns ju ingen "rätt" tid för att vara hemma med sjuka barn... Men mycket sämre vecka kunde vi knappt "valt".... Även om jag fick otroligt bra stöttning av mormor och morfar blev det korta dagar på jobbet, flänga fram och tillbaka och oroliga nätter stora delar av veckan!!!

Dessutom var detta veckan då jag och dotterns pappa inte kunde hjälpas åt för han var på utbildning i Göteborg!!!! Taijming på hög nivå alltså!!

Att dessutom budget-arbetet drog igång på jobbet, det är månadsrapporter och kvartalsrapporter som skulle levereras, massa möten och utbildningar inbokade och att jag inte kom åt nätverket hemifrån så det inte gick att jobba på distans gjorde att veckan blev ganska slitsam.....

Höll på att bli "galen" när jag inte fick rätt på VPN-uppkopplingen hemma, trots hjälp både från Stockholm och Dublin i mer än 5 (!!!) timmar..... Fungerar fortfarande inte!!!! Hoppas någon klok person kam hjälpa mig nästa vecka!!

Fick dock gjort otroligt mycket ändå i veckan, betade av en massa på fredagen så det blev en lång arbetsdag, men hellre det och att verkligen kunna lämna jobbet på jobbet och inte i tankarna ta det med sig hem!!!

Det blev en bra vecka ändå. Dottern mycket piggare när halva veckan gått, vi hade mys och gos hela veckan, vi läste läxor och tog igen det hon missat när hon varit hemma och jag kom ifatt en del i slutet av veckan. Har inte hunnit något annat under veckan dock!!!! Så är det ibland, får njuta av det som det är och så som det nöir även om det inte blir som man tänkt!!!!

Hoppas ni alla haft en bra vecka?! Har inte hunnit titta in till så många i veckan, blir mer en annan vecka!!!

Kram

1 kommentar:

  1. Ibland kör det ihop sig rejält och det känns jobbigt att vara "oumbärlig" på jobbet. Jag har blivit bättre på att inte ta på mig ansvaret för att klara jobbet och sjukdomarna som jag gjorde förr. Men ibland kör det ihop sig helt och hållet och det är skönt när man ror iland projektet. Fin bild!

    SvaraRadera