tisdag 3 april 2012

Påsklov, påsklov.....

...men inte för mamman.... lite dåligt samvete för att dottern ska gå på fritids hela lovet.... men vi har haft ett superlyxigt år med nästan 10 veckors sommarlov, helt ledig över jullovet och sportlovet så nu när påsklovet var i antågnade så frågade dottern hur mycket hon skulle vara ledig under lovet...när jag då svarade att hon skulle gå på fritids hela lovet tittade hon på mig som om jag inte var riktigt vettig, HELA lovet???? Ja, det har vi ju pratat om, att nu är det inte så lyxiga tider längre, vi har njutit av den tiden och nu är tillbaka till mer "normal" ledighet!......Lite svårt för en 9-åring att förstå.....

Fråga kom upp och inte dottern och kusinen kunde vara hos mormor och morfar någon dag under lovet?? Jo, visst ville de jättegärna ha dem någon dag. Lyckan total när även kusinen ville, så igår lämnade jag en nyvaken tjej i pyjamas nästan direkt från sängen. När det är lov ska man ju få sova så länge det går.....så det fick hon möjligheten till. Allt packat i en väskan och direkt till frukostbordet och mormors goda hemmabakade bullar......vilken start på lovet!

En härlig dag hade tjejerna, det var lek på lekplats, påskpysslande, leka med dockor, titta på 3D-film på morfars stora TV och en massa mys med god mat, pannkakor till mellis, mormor stek med sås till lunch!.....Tack underbara föräldrar för att ni älskar att ha dottern hos er och för att hon njuter så mycket av att vara tillsammans med er. Det är så skönt att veta att hon har det så bra hos er! Det är ovärderligt att ha mormor och morfar nära och att ni har det så bra tillsammans.


Vilken massa fint påskpyssel dotterna hade med sig hem.......


 Mamma, vissa av äggen är choklad....jag har räknat dem så jag har koll på att du inte äter upp dem.... Jag brukar inte äta upp dotterns godis, inte så ofta i varje fall......

Härlig början på påsklovet, nu är det tre dagar på fritids med en massa roliga saker inplanerat..... det blir en härlig påsk!

1 kommentar:

  1. I somras hade jag dåligt samvete för att sonen fick vara på sommardagis då vi förbrukade vår semester i juni och skulle spara lite till sent i augusti, men de hade ju värsta sommarlyxen med glass och utflykter. Det är ju oftast på loven som de har som roligast och vi föräldrar som har vånda ;). Tur att ni hittade en bra lösning.

    SvaraRadera