måndag 26 mars 2012

Våren, våren, våren.......

....så otroligt underbart det är med värmen, solen och våååååår......känns som det har blivit en hel del inlägg på detta ämne, inte bara från min sida utan i stora delar av bloggvärlden. Men våren förtjänar verkligen att hyllas, uppskattas och få en massa kärlek. Det är verkligen kärlek jag känner när jag ser allt vackert som poppar ur lite här och var i rabatter, gräsmattor, i häckar, i asfalten, ja var man än vänder sig gör sig den underbara och livsgivande våren sig påmind........
Titta, årets första fjäril....... snacka om att den njöt av blommorna och solen, precis som jag!
Det där med vårkänslor är ju så underbart, jag blir lite extra kär (min man är mig alltid kär, men lite sådär extra känns det allt......) barnen är lite extra härliga, trädgården är lite extra vacker trots att den inte fått någon kärlek av mig så visar den mig så oändligt mycket kärlek i allt som spirar....... allt är lite lättare, lite enklare och lite vackrare (kanske inte de smutsiga fönsterna som inte fått mycket putsning på sistone, eller dammråttorna i hörnen, men de kan jag blunda för i allt annat vackert.......).
Cyklade förbi denna vackra "äng" med krokus...... härliga färger i solen!
Så underbart vackert, påskfärger!!!
Varje år som vi drar fram klockan så blir jag så förundrad över hur stor skilland en liten ynka timme framåt mot sommaren gör. Att det blir så mycket ljusare, det var ju som mitt på dagen när jag körde hem från jobbet vid 18-tiden........ kändes som att jag "skubbade" och körde hem mitt på dagen nästan! Vilken energi det där ljuset och våren ger, så pigg och lätt livet är och känns!

3 kommentarer:

  1. Jag tror jag måste ta och flytta söderut. Så fint och ni ligger rejält före oss. Det är inte förrän jag började läsa bloggar som jag fått se skillnaden så där uppenbart stor.

    SvaraRadera
  2. Ja men visst är våren ljuvlig, det bara är så! Förrut tyckte jag den var ganska jobbig med all slask och lervälling, men jag har ändrat mig och nu älskar jag våren :). Härliga bilder!!! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara instämma i din hyllning till våren Pernilla. Våren är verkligen hoppets årstid vilket märks på alla och envar tycker jag. Det är som om alla människor lever upp och får litersigare kinder och bredare leenden när det är vår. Härligt! :)

    Ta hand om dig och njut av vårsolen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera