tisdag 27 mars 2012

Som jag letat efter påsk...........

.....pynt som kändes rätt för vad jag är sugen på i år. Senste åren har jag varit mycket för de där härliga gula, rosa, gröna, orange, lila färgerna. Påsken har mer varit barnens pysselhögtid, de har fått "go" crazy här hemma med egenhändigt pysslade saker och med en massa färger utan någon egentlig styrning från min sida. Det är inte som när det ska julpysslas, då är jag "julfaschisten" som bestämmer hur och vad som ska vara var någonstans. Tjejerna har fått pyssla sina egna rum som de velat men inte i våra gemensamma utrymmen, där har det varit jag som bestämt!!!!

I år kände jag för att ta "kontrollen" över påskdekorationerna..... som jag letat efter vad jag ville ha. Inte för att jag visste vad jag ville ha, men tänkte att när jag väl hittade det så skulle jag bara veta att det var "rätt".......

Redan för två veckor sedan "snodde" jag grenar från körsbärsträdet över gatan där vi parkerar bilarna..... ville få in dem så de fick fina blad och kanske till och med lite vita blommor till påsk.....

Vilka vackra knoppar och blad

underbara blommor......sommarkänsla, JAAAAAAA.......
......Så äntligen i fredags hittade jag vad jag ville ha!!!! Inget avancerat, men vackert! ....




.....vitt är så vackert, att sen blanda med några vackra och skira glasägg blev väldigt vackert tyckte jag.....kände mig nöjd!.......

Ännu vackrare blev det när jag ställde riset, vilket trist namn egentligen, ris låter inte som något vackret och som något som lever utan som något dött och tråkigt!!! Nåja, jag vet ju att det varken är dött eller trist, vårt ris lever i allra högsta grad.... ja, just det, höll ju på att skriva om var jag ställde det....jo, i solen ut mot trädgården......


Såååååå vackert!

I år blir det vitt och skrit här nere, tjejerna ska få go crazy med färger och allt som de önskar sig för att få påskstämning uppe i sina rum...... Alla glada och nöjda!

1 kommentar:

  1. Men så fint, gillade verkligen glaskulorna! Och körsbärskvistar är ju bara så fiiiina. Jag har inte fått fram något påskpynt än jag har inte riktigt haft suget, och jag brukar inte pynta så mycket heller för den delen men lite vill man ju ha :) och nu får jag ju inspiration när jag ser hur fint ni bloggisar gör! Hoppas du får en riktigt bra dag! Kram Jennifer

    SvaraRadera