måndag 26 mars 2012

Ombyggnadsprojekt i stor skala......

....det är väl det minsta man kan säga att grannen har dragit igång.... För ett år sen ungefär såldes huset som ligger två hus ifrån vårt. Redan då var det klassat som ett ombyggnad och renoveringsprojekt i stor skala. Litet hus men i ganska dåligt skick..... Hoppas verkligen att den som köpte huset insåg vad de gav sig in på, troligen gjorde det!!! Renoveringen påbörjades, det revs en massa, snart kändes det som enbart tegelstommen var kvar. Det grävdes ur invändigt och det mesta slängdes ut...... Dock stod själva "huset" fortfarande kvar. Sen barikaderades dörren och sen var det bara stilla.....inget hände på lååååång tid..... det hände säkert en massa som vi som var nyfikna inte kunde se, det vill säga vi som gick förbi och nyfiken försökte titta in för att se vad som hände.....svårt att titta in genom fönstergluggar som var igensatta med masonitskivor...... men försökte gjorde jag allt!!!!

Så för några veckor sedan började det bli full aktivitet igen....som det jobbades och fixades. Byggställningar, hantverkare, kranar och en massa aktivitet....... skönt att det hände saker igen, det är inte helt kul att nästan vara granne med ett hus som är mer ett ruckel än något annat, lite skumt är det allt..... vet ju inte vad ett öde hus blir tillhåll för??? Det kan ju flytta in både råttor och annat "löst" folk.....

Blev ganska paff när jag lite sömndrucken och trött efter en härlig tjejmiddag på lördagen, "vacklade" ut för att hämta tidningen. Stannade upp och njöt av värmen och solen samt kisade och både höger och vänster för att kolla in läget utanför huset...... vad händer där tänkte jag???? Vad håller de på med????

Ja, så hade huset ingen ovanvåning längre......


Nu "smyckar" ovanvåningen järnvägsrälsen.......
Jo, sådär på söndagsförmiddagen hade de ställt dit en stor lyftkran som helt sonika lyfte av hela ovanvåningen....... Det såg väldigt roligt ut när övervåningen bara var borta!!! Eller borta, den var slängd ner på järnvägsspåren över gatan.......

Ja, så var det ett enplanshus....... Intressant placering av toaletten.....kan det vara början till ett utedass???

Snacka om att den som köpt huset måste tycka att det där med att köpa hus och renovera i ett gammalt omårde med gamla hus som man inte får lov att göra vad man vill med måste vara frustrerande och DYRT!!!! Känns som att det hade varit billigare att jämna huset med marken....???

Ska bli spännande att fortsätta följa denna renovering.... Hoppas det sätts in fönster snart så jag kan få stilla min nyfikenhet lite mer....

6 kommentarer:

  1. Oj, hoppsan! Jag blir verkligen nyfiken och vill se det när det är färdigt!!!

    Herre min skapare vilket projekt alltså!!

    Jag känner mig plötsligt nöjd över mina kommande projekt,,,de känns överskomliga hihihi!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj, ja jag håller med dig, det känns som att det borde blivit billigare att jämna det med marken, men men de har kanske en superplan :)!
    Så roligt när jag ser att det kommit nya inlägg från dig igen! Och tusen tack för dina fina kommentarer, blir så glad! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. OMG! De flesta vill ju liksom ha MER utrymme i sitt hus, inte mindre...men som sagt, det är ju inte färdigt än!
    Skönt att se det hela på avstånd på nåt sätt utan att vara inblandad i det hela :)
    Hoppas nya jobbet går bra och att du har det finfint!
    Kramar i massor
    /Jessika

    SvaraRadera
  4. Oj! Det händer verkligen saker i ert område. Lite spännande är det allt att se vad det blir av det hela till slut. Förhoppningsvis blir det bra. Du får berätta. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Ha, ha, jag blir ju nyfiken jag med! Du får hålla oss uppdaterade! Ska verkligen bli intressant att se hur de tänker...

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Men jisses!! Snacka om totalrenovering!! Jag vill också se mer av detta spännande projekt!! Undra om dom har någon blogg ;)

    SvaraRadera