fredag 3 februari 2012

Vi fortsätter att njuta av vintern......

.... i skåne.... när solen dessutom väljer att vara så generös som igår så bara måste man se till att passa på och vara ute och få tag i dessa dyrbara strålar.

Dottern var sjuk och vi var hemma, men frisk luft och sol behöver man oavsett. Vi tog en liten tur till pulkabacken, kanske inte det bästa att göra när man har hosta och ont i halsen. Men nu har stackaren tittat ut på snön som kommit under veckan och inte kunnat leka och busa i den tillsammans med sina kompisar. Hon börjar bli väldigt uttråkad.... Kan verkligen förstå henne.

Trodde knappt att vi skulle kunna åka pulka, även om det kommit några snöflingor de senaste dagarna så är det inte många millimeter som ligger på marken. Men som sagts tidigare, i Skåne är vi inte bortskämda med snö och vinter så vi targer vad vi haver och gör det bästa av det.......


Det är ganska komiskt att se hur lite snö det är och hur grön kullen bredvid är..... men att åka gick bra!.... I varje fall om man frågar dottern. Jag fick också bra fart på min pulka......


Såhär höga backar (kanske ska kallas kullar......) har vi i Skåne. Mycket bra pulkabackar har vi nära, det är härligt!....


Långt ner.....


Man kan åka både på baken och på magen.... jag skulle inte våga lägga mig på magen, det kändes tillräckligt mycket att åka sittandes, det är hårt underlag och inte många snökorn som mjukar upp underlaget. Tur vi inte åkte av pulkan, då hade vi nog slagit oss ordentligt....


Det fanns översvämningar som frusit till is som var väldigt roliga att "åka" runt på. Här gick det dessutom att göra snö-is-änglar! Det går ju att se "snödrivorna" vi har här i söder..... men just på isen är det ju faktiskt helt vitt.....


Färdig ängel, i gnistrande och vacker snö och is. Så vackert med solen som fick snön att gnistra underbart vackert. Svårt att fånga på bild dock.....


Vi avslutade utflykten med att åka till fiket och handla något gott till fikat. Varm choklad och stoooor maräng för dottern, jobbigt att vara sjuk....!!!! Härligt utflykt i sol och snö!

1 kommentar:

  1. Åh, vilken tur att du lämnade en kommentar hos mig så att jag hittade hit till din härliga blogg! Kikade in en liten snabbis nu på morgonen och din blogg kommer att besökas av mig ofta! Fina bilder från utedagen, jag älskar snöänglar, ja det var fina bilder de andra också förstås! Ha en toppenhelg! kram Jennifer

    SvaraRadera