söndag 26 februari 2012

Varje dag de senaste dagarna.....

...har varit härliga vårdagar....i varje fall när man är inne och tittar ut! Det har varit klarblå himmel, strålande sol och ljust, ljust och ljust! Det är dock kallt i vinden och i skuggan, så håller man sig i lä och i sol är det härligt varmt och man känner verkligen hur livet kommer åter överallt i naturen..... Underbart!

Tog en lång promenad i solen idag, så härligt! Svårt att klä sig rätt, som sagt, varmt i solen och medvinden, och isande kallt i skuggan och motvinden....Viktigast ändå, sol, frisk luft, fågelkvitter och doft av vår överallt....mmmmmm njutning! Hittade tecken på våren precis var jag än tittade när jag var ute och gick!


....snödropparna bland vissna löv......


...ulliga videknoppar (kallas det så???) som börjar titta fram på grenarna.....


.....torkade vippor i gräset som sträcker sig upp mot den helt underbart blå himlen.....


....knoppar på klätterhortensian börjar komma fram.......


......blomknoppar som börjar spricka ut på buskarna......


....hängena på ormhasseln börjar komma, även små knoppar som ska bli blad längre fram till våren......

Även inomhus finns vårtecknen, blommor har böjat slå ut på grenarna vi "snodde" när vi åkte pulka för någon vecka sedan. Så vackra så blommor....


Hoppas ni alla haft en härlig söndag!

7 kommentarer:

  1. Ja men visst är solen helt fantastisk. Lät härligt med en promenad i solen och vilka fina bilder du tagit! Nog har våren kommit längre hos er, vi får nog vänta lite till här innan det kommer några knoppar på träden.

    Hoppas du får en riktigt bra söndagkväll och en bra start på nya veckan!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vid denna tiden är det lyxigt att bo såhär långt söderut, vi har det ljusare och våren kommer tidigt, men mitt i vintern hade jag gärna bott lite mer norrut, eller haft klimatet som om jag bodde mer norrut!

      Radera
  2. Underbara bilder som vanligt! Här uppe i norr är det som sagt metervis med snö men man vet ju att det töar bort det med. Fort går det ofta också när det väl sätter igång. När solen ligger på ser man hur fina fönster man har...ehum...men man ska inte klaga på solen i onödan!
    Hoppas du haft en fin helg, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för komplimangen om mina bilder, vad glad jag blir!

      Radera
  3. Ja trädgårdstidningarna ligger framme och drömmer om att se trädgården gör jag, fast ändå är det något visst med snö på påsken. Att vara ute på isen och grilla i det kritvita, det är härligt.

    Jo träning blir det framöver, ska bara vänta ut influensan. Kan träna på jobbet så egentligen ankommer det på mig att göra verklighet av det... Vilken rolig kurs du verkar gå! Inte illa :)

    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    Det är vanlig röd karamellfärg som man köper på matvaruaffären. Det stod något i en bok att vissa inte klarar mer än 125 grader i ugnen, men jag hade bara 100 grader och ändå tappade försvann den turkosa färgen. Den här röda hade jag i 125 grader och inget hände. Ska testa med den gröna färgen och se om även den håller måttet.

    SvaraRadera
  5. Javisst är det härliga tider just nu? Tänk vad glad man kan bli av ljuset och lite varmare temperaturer. Vårkänslorna spritter verkligen i hela kroppen just nu. :)

    Sköt om dig och tack för fina kommnetarer hos mig. Vad glad jag blir! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera