söndag 12 februari 2012

Vad blev det då för överraskning.....

....kan man ju undra??? och blev den lyckad???......

Det blev en kanonkväll, vi hade det så gott, kul och mysigt som jag planerat och hoppats på! Härligt!

Det blev inte riktigt som jag tänkt med maten, hade planerat att kocka till något riktigt smarrigt och nytt från recept, med god dricka till..... men efter inventering över hur dagen såg ut fram tills 18.00 då mannen hade blivit bjuden på date, så insåg jag det omöjliga i denna tanke (jobbar hela tiden på att inte vara sådan tidsoptimist, denna gång lyckades jag......) och ändrade mina planer.

Shoppade lite goda färdiga sallader och kycklingspett på Normans Deli i Malmö, köpte lite goda salamis och prouscotti  och ostar på Djurslövs Deli hemmavid och fixade till allt lite snitsigt på fat och tada, en härlig middag var serverad. Hittade gott vin i källaren och middagen var komplett!



Mums så gott det blev och en massa prat och skratt.

Jag hade som tur var ställt in väckarklockan på telefonen (inte för att jag var rädd att vi skulle somna i varandras sällskap.......) så vi inte skulle missa bussen som vi skulle ta in till Lund.

Dock hade vi så trevligt att vi hann inte med att dricka kaffe och ta en god chokladbit efter maten, med det var vi så sugna på, så utan att vara rådvilla så kokade vi kaffe, hällde upp det i en termosmugg, tog med choklad i handväskan och klädde oss varmt. Lite sena var vi till bussen.....och där missade vi den, snacka om snopet när man i rask takt kommer klivande, är nöjd med att nu är det bara 25 meter kvar och vi kommer att hinna......och då ser man bussen köra förbi hållplatsen...... Vilken tur att jag än en gång hade lyckats med planeringen, ganska nöjd faktiskt!!! Jag hade planerat för oss att ta en buss tidigare än vad vi var tvugna till, just för denna eventualitet att vi faktiskt skulle kunna riskera att missa bussen....har hänt förr!!

Så det var bara att "sitta lungt i båten" dricka vårt kaffe och äta lite god choklad, nästa buss kommer om 20 minuter.... den "hann" vi med och vi var i Lund i tid...... En kort promenad och vi var vid "slutdestinationen" för kvällen. Lunds Färs & Frosta arena och en härligt, rolig show.....


Jag hade fått tag i biljetter till en fantastiskt rolig show, "Köp Mjölk, Skriv bok" med Johan Wester och Anders Jansson från Hipp Hipp.


Vi skrattade så vi låg dubbelvikta och fick ont i magen nästan under två timmar när dessa två härliga människorna pratade och showade. Jag är så glad att jag lyckades få tag i biljetter, och bra platser fick  vi också.

I pausen, gick vi ut i foajèn, och där var det uppdukat en massa bord med olika godsaker på, sådant som var förbeställt.....tänkte när jag gick förbi bord med bubbel upphällt i glas, att det hade ju varit gott och tänk så trevligt om det varit fixat..... då går min man fram till ett bord med bubbel....underbara man, han hade fixat det när jag var på toaletten innan föreställningen..... han är underbar min man! Så även jag blev härligt överraskad denna kväll......

Kort promenad till bussen, hem i minusgraderna och som vi frös när vi kom hem, som vi huttrade.... men vilken härlig kväll vi hade. Så nöjd med min överraskning, det blev ju faktiskt ett kinderägg.... 3 överraskningar i en, fast en av dem blev min.......

2 kommentarer:

  1. Men vilken rolig grej du hittat på! Det är ju så mysigt att göra något sådant där tillsammans och bara mysa,skratta och må bra. Det är vi alldeles för dåliga på, men nu fick jag ju inspiration från dig så nu ska vi baske mig hitta på något på tu man hand! Tack för inspirationen. Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att jag inspirerat dig! Det är härligt att ta sig tid tillsammans, och väldigt välbehövligt i vardagen!

      Kram Pernilla

      Radera