lördag 4 februari 2012

Såååå kallt, så kallt och så vackert.....

.....är det när solen går upp en lördagmorgon i Februari...... det är minus 15 grader, vinden blåser på landet och enbart jag var vaken...... men sååååå vackert det var att titta ut. Var tvungen att trotsa kylan och gå ut med kameran i hand.....hualigen så kallt..... Men så andlöst vackert.....


Klockan var 07.30.....och endast jag var vaken....... jag trotsade alla mina "naturlagar".... jag går inte ut frivilligt när det är så kallt.....


...en halvtimme senare var det minst lika vackert, lite ljusare och inte riktigt lika dramatiskt. Så snabbt det ljusnar..... vi går mot ljusare tider, härligt!

Härlig start på denna dag, brasan igång, kaffet gott, sitter under täcket och njuter av värmen, tyst i hela huset förutom knakandet från elden som värmer, hela familjen har sovit tryggt under samma tak, livet är så gott och njutbart!

5 kommentarer:

  1. Fiiiint : ) Ha en fin lördag : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Fina bilder....min dotter har häst så här blev det en tidig morgon till stallet i kylan också....brrrr och det är väldigt kallt och inomhus är det ganska svalt också så brasan går på högvarv här med. Ha en underbar lördag!

    Kram F

    SvaraRadera
  3. Hejsan och tack för din värmande kommentar! Jo jag har läst lite här och där om folk som hoppat av tåget och t o m läst flera böcker inom ämnet, men att jag aldrig kommer till skott. Varför många tvekar är just det ekonomiska och det känns viktigt att hitta ett sätt som får det att fungera. Jag har dock aldrig varit så nära att hoppa av och vi får se om det händer. Det känns som om det kan komma att bli en spännande tid framöver :)

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder, fantastiska färger, naturen bjuder på så mycket fint! Ha en bra kväll och en skön söndag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder! Du är galen som gick ut.... :)
    Kram!

    SvaraRadera