torsdag 23 februari 2012

Oj, vad veckan har gått fort.....

...full rulle i 220 och var tog bloggtiden vägen??? Den fick jag prioritera bort, även om jag har hunnit läsa en del så har det varken blivit några kommentarer eller egna inlägg på många dagar..... men det är skönt att känna att jag saknar det, om jag inte hade saknat det så hade jag inte fortsatt att blogga. Att blogga gör jag ju för min egen skull och för att jag mår bra av att göra det! Lite egenhändigt ihopsnickrat "terapi" helt enkelt.

För mig är bloggande ett sätt att njuta av vardagen, att skriva som jag älskar och att i skrivande tänka och reflektera över livet, att se de små sakerna i livet. Bloggandet har dessutom fått igång mitt intresse för att fota så mycket mer, vilket också ger en ny dimension till mitt liv. Att med kameran i hand, på de mest konstiga tider och platser stega ut, zooma in och bli totalt uppslukad och fascinerad av en liten detalj..... så njutbart.

vattendroppen som klamrar sig fast på grenen, så vacker och skimrande

Det finns så mycket vackert i livet och i naturen, och det är oftast de små detaljerna som är vakrast, de som man behöver komma riktigt nära för se och uppfatta och som handlar om att vara närvarande, att ta sig tiden och att verkligen se och uppfatta inte bara titta...... Precis som det är de små sakerna i livet som är vackrast och som ger njutning i vardagen...... De där spontana kramarna från dottern, ett litet förtroende som kommer precis innan dottern ska somna, någon go tjej som kryper upp i knäet, en smekning på kinden av mannen jag älskar, ett telefonsamtal från mamma som bara vill kolla av att allt är bra, pappa som kommer förbi och vill slänga skräp åt oss, en vän som skickar ett sms, solen som skiner, snödropparna som tittar upp ur snön, någon som ler på bussen, ett härligt skratt, vänner som kommer förbi på en kopp kaffe, möte med nya människor som delar med sig av sina liv, en god bok, en vacker blomma på bordet, fjärilar på en blomma, doften av nytvättat....... ja det finns så mycket underbart vackert och fantastiskt i livet.... man behöver stanna upp och vara närvarande så finns det så mycket att njuta av!

en hjärtesten som mannen skrivit på......
Livet är fantastiskt och det blir vad man gör det till. Det är så underbart, men också skrämmande, det är man själv som gör valen...... och har "makten" att påverka sitt eget liv. Var rädda om era liv och tänk efter vilka val ni gör, men gör valen, låt inte någon annan göra dem åt er......

Ha en underbar torsdag! Det har jag!

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack för att du uppskattar det och för att du skriver det till mig!

      Kram

      Radera
  2. Vilket fantastiskt fint inlägg, finner inga ord att skriva mer, annat än att jag håller med dig!
    Ha en riktigt skön torsdagkväll! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. Fint inlägg vännen. Precis så är det här också. Tiden vill inte räcka till till bloggen just nu men det är ju så himla kul!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det kul att blogga, det ger en massa energi.

      Kram

      Radera
  4. Jo jag instämmer och nu när jag suttit still en hel del har många pusselbitar fallit på plats :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt att pusselbitarna kommer på plats, eller att du lägger ditt pussel!

      Kram

      Radera