söndag 19 februari 2012

Och på den sjunde dagen vilade man.....

....INTE!!! Det har verkligen inte varit någon vilodag denna dag. En härlig och aktiv dag, men vill inte kalla det en vilodag.....får bli en annan "sjunde" dag denna veckan.....

Startade upp dagen med att göra klart mina hemuppgifter för Projektledarutbildningen jag går, det skulle skickas in senaste 23.59 idag.... Mycket nöjd med mig själv att jag skickade in redan 08.00 imorse....typiskt mig hade varit att skicka in 23.35 och då vid det tillfället ha datorstrul som gör att jag sliter mitt hår, förbannar mig förmåga att "vara som bäst med kniven på strupen"......och att nästa gång ska jag inte vara så sent på det, eller hur???? Högst troligt inte! Men som sagt, idag och med denna uppgift riktigt bra på det tidsmässigt......

Sen var det bara till att dra igång med att laga en massa mat....kl 8.30???!!! Men ska man ha vänner hemma på brunch 10.30 så är det bara till att dra igång..... Mannen bakade suveränt goda Ciabatta-bröd, mums så gott med hemmabakat! Det var brunch med alla godsaker, äggröra från ägg köpta hos Fru Sederblad här på landet utanför där vi bor..... bacon i massor, stekta champinjoner, vita bönor i tomatsås, melon, annanas, sallad, grönsaker, ostar, korvar, juicer i långa banor och en maaaasssssa kaffe..... Full rulle i huset, 9 barn i åldern 4 månader till 10 år....härligt röj bland barnen och en god mix när det lekte.... 8 vuxna och en massa att snacka om! Härligt!


Drömde om att det var i detta väder vi hade dukat upp alla läckerheter..... solen tittade in genom fönstrena lite grann men det var också så nära detta vi kom idag.....


Men härliga bilder att drömma sig bort i....... om någon månad kan det bli verklighet..... eller att vi i varje fall kan öppan glasdörrarna ut mot trädgården och skapa lite av denna känsla.......

Vi är ett brunchgäng som brukar träffas med 6-8 veckors mellanrum ungefär, det är så roligt och trevligt att träffas, barnen har kul, vi vuxna njuter av massa samtal och vi mår alla bra. Det är mycket snack och skratt i ett antal timmar och sen åker vi alla iväg på olika aktiviteter. Ett mycket skönt sätt att träffas och umgås. Gott är det också! Tack goda vänner för en härlig förmiddag tillsammans......

Sen drog aktiviteterna igång.....först skulle dottern till drillningen.....

Kolla in staven som är kastad i luften.........
....jag och A åkte till badet för att bada en stund med våra vänner. Mannen och H åkte till Malmö och vidare till Smyge för att H skulle på gympa.

Lämnade A hos kompisarna på badet, hämtade på drillningen, handla mat och sen hem. Börja förbereda middag, A blev avlämnad av kompisarna, vi fikade för att hålla blodsockret på en bra nivå...... sen var det lek för barnen och jag gjorde middagen klar.....iväg till dotterns simskola, A fick följa med....sms-instruktioner om vilket status middagen befann sig i till mannen.....snabb dusch efter badet och sen iväg hemåt....middagen klar när vi klev innanför dörren.....så gott och skönt!

Lite mysig middag tillsammans, prat om dagen....mannen och jag tog oss en kvart eget samtal utan barn efter maten, mysigt.......nu ska A sova, H och dottern ska ligga lite i soffan och varva ner och klockan 22.15 är det förhoppningsvis tyst och lugnt i huset. Alla är lite slagna och trötta efter en härlig, social och aktiv dag.... men en vilodag, nej inte direkt!!!!

1 kommentar:

  1. Men visst är det en härlig trött känsla efter en sådan dag! Det lät otroligt trevligt med brunch sådär, alltid skoj att träffa vänner :).

    Vad kul att din flicka drillar, vet du, det har jag gjort när jag var yngre :) det var jättekul och man fick vara med om mycket roliga saker, bla bussresa till Italien ett par gånger.

    Jag önskar dig en lugn och skön kväll och en bra start på veckan! Kram Jennifer

    SvaraRadera