fredag 3 februari 2012

Nya favoriter........

.....i garderoben.... har jag hittat denna veckan. Att de dessutom var på super-duper-REA gjorde ju absolut inte något alls. Ibland är det bara så att det är ögonblicklig "kärlek" när man hittar något som hänger där på en klädställning! Sällan att det ser sådär riktigt bra ut på en galge, men ibland är det bara så att även när den hänger där på galgen, lite på sned, lite skrynklig till och med och tillsammans med en massa andra saker som inte alls gör det där plagget rättivsa, men man bara vet..... det där är MIN och jag kommer att trivas i den..... Det är inte ofta det händer.....framför allt inte på REA och när det dessutom har gått så långt så att det är Halva REA-priset....... Jag gjorde med andra riktiga fynd och det känns absolut extra bra.....


Denna kofta har redan varit en god "kamrat" på två intervjuer denna veckan..... kände mig mycket bekväm, inte uppklädd men ändå väldigt välklädd med svarta smala byxor, tunn svart tröja under och höga stövlar! Skönt med kläder där man känner sig bekväm. Ibland är det inte lätt att veta hur man ska klä sig, då är sådana här kläder kanon, funkar oavsett om det är kostym och slips man ska träffa eller om det är en uppklädd jeansoutfit......


Denna med svarta tjocka strumpor och stövlar.... Det blir kanon!

Har inte varit sugen på att handla REA detta året, har tittat lite men lagt av innan jag börjat nästan, så hade gett upp hoppet om att göra några fynd denna omgång. Det är ju inte nödvändigt att göra fynd, men alltid kul när det händer som sagt var!

Att jag dessutom hittade dem i en butik i Ängelholm när min mamma och jag var inom där för att få lite mat att äta när vi var på skåneutflykt var ju extra otippat. Vi var i mammas favoritaffär, trodde väl inte att jag skulle hitta något där. Inte för att det är en "tantaffär", min mamma är långt ifrån tantig, hon klär sig långt mycket snyggare och piffigare än många som är myckt yngre än henne, snarare är det en affär med en helt annan prisklass än vad jag brukar handla i. Men som sagt, med den REAn som de hade så kunde även jag lyxa till det med att verkligen titta på kläderna, och tänk så bra det blev......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar