torsdag 9 februari 2012

Att se 3D-film????.......

.......jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker om det där egentligen??? Visst är det häftigt och coolt att bilden både blir djupare och att den går utåt!!! När vi har varit hemma hos min pappa (han har en sådan häftig TV, snacka om att han är hjälte bland tjejerna.....) och tittat på hans TV och tittat på naturprogram har det varit en väldigt härlig upplevelse.......

Jag har inte sett någon 3D film på bio sedan jag själv var liten (var det slutet på 80-talet???) och det blev en fluga att sitta där med pappglasögon med ett grönt och ett rött öga.....vi såg alla lika "knäppa" ut...de där glasögonen satt aldrig på plats ordentligt, skavde lite överallt.........det blev aldrig någon hit för mig på den tiden.....Vill minnas att det var dålig kvalitet och ganska suddig upplevelse även med dessa snyggingar på näsan.....


I veckan var jag och dottern och tittade på bio, det är mysigt att göra det tillsammans tycker jag. Länge sedan vi gjode det. Dottern var och tränade så jag bestämde film och bokade och när jag hämtade så var det en överraskning att vi skulle iväg på bio, det var inga ledsna miner där inte......

Jag hade bokat att vi skulle se "Mästerkatten i stövlarna" och den fanns både i 3D och vanlig, valde 3D.


Det blev en härlig helkväll, en väldigt söt och bra film tycket både dottern och jag, kan klart rekommendera denna filmen. Att vi sen toppade detta med både popcorn, läsk och till och med någon chokladbit kan ju ha bidragit till att dottern var myyyyycket nöjd med den totala upplevelsen. Hon var helt i trans, tittade lika mycket på henne som på filmen..... Hon satt där, hur cool som helst i sina 3D-glasögon (numera ser de ju ut som lite halvtaskiga solglasögon, klart bättre att ha på sig dessutom....), hon var totalt fokuserad på filmen, i total popcornskoma och helt uppslukad. Precis som det ska vara på bio.

.....Tummen upp var betyget när vi åkte hem från bion....

Jag tyckte också att det var en bra upplevlse, klart bättre än på 80-talet, men det där med 3D är nog inte riktigt något för mig ändå.....blev smått illamående mest hela tiden, kände mig lätt åksjuk och fick blunda emellanåt, det gick ju inte heller att titta utan glasögonen, då blev ju bilden som suddig som om jag inte hade mina vanliga glasögon på.... 3D var bra när det var lung handling, men det var mycket körande med häst och vagn, att jaga eller bli jagad och då var det åka i full hastighet. Kan säga att jag var rejält åksjuk vid något tillfälle, satt och följde med i filmen med hela kroppen för att kompensera.....

Det blir säkert fler 3D filmer, men inte för min skull...... Håller mig till vanlig film, känner jag mig gammal nu???? Lite! Känns lite som det där när man börjar tycka att musiken är lite för hög på krogen, man känner inte igen musiken som spelas på dansgolvet......Ja, definitivt är jag 40+...... och det står jag för!

1 kommentar:

  1. Åh så mysigt! Älskar bio och jag tror jag känner som du, 3D är inget för mig :). Självklart ska man njuta med popcorn och choklad när man är på bio. Kramar Jennifer

    SvaraRadera