onsdag 11 januari 2012

Vad skönt det är med känslor......

....det är känslor som får en att känna att man lever, oavsett vilka känslor egentligen. Arg, ledsen, glad, lycklig, nöjd, sur, spattig, bubblig, busig, tråkig.....ja, vad det nu än är för känslor så för mig är det känslorna som får mig att känna mig levande. Jag är en väldig känslomänniska, det kan inte minst mina närmaste vittna om. Det är toppar och dalar om vart annat....... det kan vara ganska jobbigt ibland, det tar mycket kraft att ha en massa känslor men det ger så mycket mer tycker jag. Jag älskar att ha känslor, det är då jag lever!!

Jag gråter och skrattar ofta när jag läser böcker eller ser på filmer, det berör mig mycket.... min man frågar mig ofta varför jag läser böcker som får mig att gråta, det är så skönt att gråta och jag mår bra av att gråta.... han förstår inte riktigt det, vilket jag kan förstå att det kan vara svårt att förstå.......

Idag var min bredbandsleverantör så generös att jag faktiskt hade riktigt bra uppkoppling så jag kunde se på svtplay.se...... det är inte ofta min leverantör "släpper till så mycket"..... trots att jag betalar för 24 MB så är det tydligen bara med vinden i ryggen, i nedförsbacke och när solen skiner som det företaget tycker att de behöver leva upp till att leverera någon form av hastighet som det går att se TV-program på utan att det hackar, och stannar upp stup i kvarten..... ikväll hade jag turen att få till ett sådant tillstånd.....

Passade på att titta på två avsnitt av "stjärnorna på slottet"......


....fick rekommenderat det av en vän, vi är inte helt säkra på om det är 40-års kris på att uppskatta och vilja se denna typ av program, men det bryr jag mig inte om..... det var en väldigt mysigt och må bra program. Kan klart rekommendera att se detta program......

Jag såg avnitten med Christer Lindarw och Louise Hoffsten. Vilka härliga må-bra-avsnitt. Vilka intressanta liv och livsöden..... det kom både en och två tårar när jag tittade.... Så härligt med människor som har modet att vara annorlunda, modet att gå sin egen väg och inte be om ursäkt för det, att tro på sig själv och sin förmåga.....imponerande och inspirerande...... och modigt!

Fick så härliga känslor av lycka, må-bra och njutning när jag låg här i min säng, i vårt fina sovrum, dottern sover gott i andra rummet, mannen och hans barn har det bra i sitt hus och jag mår bra och är lycklig. Mysig kväll....... härliga känslor.....mmmmmm mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar