torsdag 8 december 2011

Vet ett väldigt bra sätt.......

....att bli varm....rulla och steka köttbullar i stora lass..... insåg inte hur många köttbullar det var att rulla av 4,5 kilo (!) köttfärs... ibland undrar jag verkligen varför jag har så svårt för att göra saker med måtta????!!! Okej att vi blir många till jul och det är julköttbullar som jag rullat, rullat och åter rullat...... men inte behöver vi så många??? Det är ju inte direkt det enda som ska vara på julbordet!!!

Just nu har jag hur många köttbullar som helst som ligger i tvättstugan för att svalna, jag har röjt i frysen för att hitta plats, det är inte räcka......men får hitta på något, lär inte bli så väldigt bra om det inte går att stänga lockat??!!! .....har även gjort en hel balja med sås, kan inte låta bli att göra sås av så mycket god steksmak även om det inte ska vara sås till julbordet!!!! Någon som har extra plats i sin frys???? Det är ju inte så att det går att sätta ut mat i Skåne...även om det är ruggigare än ruggigast så är det inga minusgrader.

Men en massa positivt med köttbulle-racet, jag är varm, väääääldigt varm, köttbullarna är goda (dottern var smakpanel....) och en sak till inför jul kan bockas av!!! Skön känsla! Väldigt tillfredställande känsla att ha gjort detta hantverk!!!

Till helgen ska vi planera allt som ska fixas ytterligare inför jul. Vi har bjudit in båda våra familjer till att fira jul med oss, vi blir nog ganska många.... tur vi ska ha knyte så att vi inte står med allt jobbet.... ska dela ut uppdrag till helgen. Ska bara ta vad jag är sugen på att göra först.....!!! Det måste ju vara vårt privilegium som har bjudit in???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar