torsdag 29 december 2011

Träningsvärk är skönt.......

.......hela familjen lider av det lite till mans. Blåmärken har vi också lite överallt, framför allt våra två stora barn. Vi har idkat lite vintersport! I skåne måste man ta sig inomhus för att hitta vintersporten..... Med 9 grader plus och snålblåst samt lite duggregn då och då är det inte ultimata klimatet för vinteraktiviteter utomhus!! Vi tog oss till Kockum Fritid för att träffa vänner och åka skridskor.

Det var första gången för denna säsongen, vi såg alla ut lite som "bambi på hal is" i början......men snabbt såg det ut som att vi inte gjort något annat på hela hösten, barnen såg ut så i varje fall....


Lite stapplande men snabbt såg de alla ut som proffs....


Min underbara och busiga familj....



Så härligt att röra på sig och få frisk luft efter all mat och innesittande under juldagarna. Efter en timmes åkning var vi alla sugna på fika, mums så gott det skulle bli med kaffe, varm choklad och supergoda mackor..... Men, VAR ÄR MACKORNA????? Letade som besatt i fika-korgen. Jag vet ju att jag gjort det, jag som älskar picknick och att ha mat med mig när vi ska någonstans hade gjort en massa goda mackor med smarrigt pålägg.... MEN glömt dem i KYLSKÅPET där hemma.... Hur är det möjligt???? Nästan så jag ville ta bilen och köra hem för att hämta dem!!!

Tur vi var på utflykt med goda vänner som delade sina mackor med oss.... det blev inte våra mackor, men minst lika goda, extra goda med vänskap som pålägg!!!

Mysigt att göra saker tillsammans och att vi sen hade extra goda mackor till kvällsteet var ju en extra bonus..... mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar