onsdag 14 december 2011

Nedräkningen har verkligen........

.....börjat. Barnen pysslar julklappar i skolan, på fritids och hemma.....det är hemlisar på alla hålla och kanter. En massa tissel och tassel..... Härligt!

Det viktigaste är ändå att skriva sina egna önskelistor..... så härligt att se tre tjejer, fullt med leksaksakataloger och ett frenetiskt skrivande! Sällan vi ser sådan koncentration när det gäller att skriva, inte riktigt det man ser när det är läxor......


 Amandas lista till tomten.....


 Hannahs önskningar, denna listan ville knappt ta slut.....


Johannas önskningar att skicka till tomten.....

Kan ju säga att Build a Bear (med olika stavningar) björnar, kaniner med kläder, skor, skridskor, väskor och, och, och attiraljer av alla de olika slag är den mest genomgående önskningarna hos alla tre.

Jag har renskrivit alla tre listorna och mailat dem till tomten, allt för att göra det enklare för honom att läsa och uppfylla önskningarna..... trots att ingen av dem tror på tomten (säger de i varje fall) och vet att det är morfar eller någon annan som klär ut sig till tomten så är det ändå viktigt att listorna skickas, att vi pratar med tomten och att vi försäkrar att tomten kommer till oss på julafton!

Härliga ungar!!!!!

Jag har redan fått min översta önskan (årets julklapp för mig) på min önskelista uppfylld av min man..... hantverkare som ska börja jobba på vårt sovrum och som har lovat att det ska vara klart till jul! ÄNTLIGEN!!!! Vi har gett upp om att få till detta projekt själv inom överskådlig framtid, skönt att inse det och ta hjälp.

Tänk att vi (man är ju optimist trots allt, så självklart kommer vår hantverkare vara klar i tid???......) kommer att kunna flytta in i vårt egna sovrum på julafton....... slippa sova i en bäddsoffa och en halv dubbelsäng med nivåskillnad, jag slipper ligga och hålla mig fast på slänten ner...... barnen behöver inte ha ett sovrum fullt med sängar, ingenstans att leka. Hannah kan få tillbaka sitt rum. Framför allt kommer vi att få ett underbart och härligt sovrum...... som jag längtar!

1 kommentar:

  1. Mycket bild i ber! ;) Söta!!

    Och vad spännande det ska bli att se nya sovrummet! Förstår att du längtar. Den där lilla "slänten" såg ju onekligen lite....obekväm ut... :)
    KRAM!

    SvaraRadera