måndag 12 december 2011

Julen är här......

....julgranen är på plats och tjejerna klädde den så vackert.....som jag njuter!


att dekorera julgranen är VIKTIGA saker..... tjejerna frågade om de fick välja vad som skulle hänga i granen, NEJ hur tänkte ni nu???? Det bestämmer JAG..... de får hänga det hur de vill i granen (jag kan ju alltid hänga om det när de somnat.....) men vad som ska vara i granen bestämmer jag! Man är väl inte Julgransfettischist utan att bevisa det varje år???

I år föll beslutet på vitt, glas och silver. Vi blev väldigt nöjda alla fem, även om vi bara var tre som dekorerade. Två var på kalas (eller ett barn och en vuxen som var chaufför.....).



Barnen hade väntat på detta ända sedan vi bar hem granen på lördagskvällen..... det var ett helt företag att få den i julgransfoten och få den rak, eller rak är kanske att överdriva men att i varje fall få den så rak att den inte välte av sig själv.... den är ganska rak nu! Med en nubbe i kroppen på julafton kommer den att se rak ut.....

Men först innan det kunde kläs gran skulle läxa göras, det har sällan gått så snabbt och effektivt som denna morgon.

Äntligen dax att packa upp påsar och lådor med pynt....


Mys att inte ens behöva byta om utan att få mysa omkring i pyjamas och pynta loss. Härlig vintersol lyste in och förgyllde vår förmiddag extra mycket. Hängde kanske inte riktigt ihop med julgran och jul men skönt med ljuset i varje fall!



Med stor koncentration och mycket eftertanke hängde tjejerna pyntet, de börjar bli lika "fanatiska" som jag, flyttar runt kulor och pynt så det ser bra ut, backar och tittar på helheten och sen in och hänger igen. Glittret var nästan slut så tjejern stack iväg och köpte glitter, med mycket exakta intstruktioner om vilket glitter att handla. De ringde från affären och frågade om de kunde köpa lite vågigt glitter istället för rakt, det fanns inget rakt.......hmmmm ja, det kan väl vara ok, om jag inte tycker om det så kan vi ju alltid lämna tillbaka det.... men det blev jättefint!


Två mycket nöjda och stolta julgranspyntare! Granen fick högsta betyg av mannen och Amanda när de kom hem. Den gör sig ju bäst när det är mörkt och ljusen lyser vackert och allt glimmar i skenet....... Så stämningsfullt!


Vi är så nöjda att den får komma in i bloggen en gång till.......

2 kommentarer:

  1. Kanonfint!! Verkligen duktiga pyntare. :)

    SvaraRadera
  2. Snygg gran, väldigt tät och fin! Kungsgran eller? Ska ge mig ut på jakt i morgon, vi klär nog vår till helgen redan eftersom kilarna reser bort på juldagen och är borta nästan hela lovet.
    Hoppas allt är bra med dig, hur går det? Själv väntar jag besked i dagarna på ett jobb som jag så gärna vill ha, hoppashoppas!! Annars är det väl bara att bryta ihop och komma igen... Vi kan väl ta en lunch efter jul oavsett vad som händer! Kram Magdalena

    SvaraRadera