lördag 19 november 2011

Väntar på......

......att min mp3-spelare (vet att jag är hopplöst omodern som inte använder min smartphone....... har inte lyckats ladda in någon musik i den än.....) ska laddas upp så jag kan ge mig ut på dagens jogging/powerwalk för att få frisk luft och bli pigg. Det går ju inte att över huvudtaget fundera på att ge mig ut och få motion om jag inte har musik i öronen...... Då blir det en väldigt kort promenad, men efter denna "lata" vecka behöver jag verkligen en genomkörare i kroppen.

Har laddat ner runkeeper i mobilen för att inspierar mig att få lite mer struktur på motionen och verkligen komma till det där stadiet då jag "måste" träna och röra på mig och verkligen vilja ge mig ut och inte som det fortfarande är, att jag måste "tvinga" mig själv ut....... Tröskeln är hög att komma över!!! Det är himla kul att via appen få reda på hur långt man gått/joggat, vilken tid man har, om man slagit sitt eget rekord, hur mycket kalorier man gjort av med...... Men det har inte riktigt räckt för att få igång mig!

Hur lyckas ni som lyckas??? Alla tips mottages med tacksamhet!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej Pernilla, kul att läsa din blogg! Den ligger numera som favorit i min blogglista.
    Vill du läsa min blogg så är adressen magdasblogg.blogg.se.

    Ha en fin helg så ses vi på torsdag!

    Magdalena

    SvaraRadera