lördag 19 november 2011

Vad ska det bli för........

....jul i år??? Jag älskar verkligen julen och att pyssla, fixa och dona för att göra hemmet julfint och ombonat. Det jag tycker absolut bäst om är julgranen, jag är lite av julgransfettischist, har många olika färgkombinationer sorterade i källaren, det svåraste är bara att välja vilken färg blir det i år??? Ska det vara rött, blått, grönt, lila, vitt, brunt blandat med guld eller silver????? Hur vill jag att resten av huset ska se ut???
Det finns hur mycket vackra bilder att få inspiration ifrån......


Traditionell röd jul från Sia


Härliga lila, gröna och rosa färger från Sia



Isig och vit jul från Sia



Juldukning från  Indiska



bilder från ellas inspirations blogg

Kan sitta och surfa runt och bläddra i tidningar hur länge som helst, det är så mysigt att bara dyka ner i all vacker juldekoration och all mysig julkänsla.

I år ska det bli extra kul att göra julfint här hemma, det är första året med större hus, med vår glastillbyggnad.... ska bli underbart att göra mys. Ska ner och gräva bland alla fynd jag har i källaren, har samlat på mig en hel del under årens lopp......

Ska se till att vårt sovrum kommer att vara klart till jul så vi slipper hörnan med renoveringsgrejor i vardagsrummet, där vill jag ha vår läshörna från tillbyggnaden för att kunna ha en maffig gran i den hörnan.

mmmmmm hur inspirerad som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar