tisdag 22 november 2011

Träningsvärken gör sig......

....verkligen påmind nu när jag vaknar. Misstänkte att det skulle börja kännas ordentligt idag...... Jag tillbringade stora delar av söndagen med att slipa och spackla i blivande sovrummet. Snacka om att det känns i hela överkroppen att jag gjorde detta.... Ganska ovana rörelser för mig så det kommer nog att göra sig påmind ett tag. Visst är det på något sätt skönt med just träningsvärken, då har jag ju gjort något fysiskt och det mår kroppen bra av!!!

Har en bra sak att ta på som hjälper fantastiskt mycket, en riktig huskur, funkar på all värk i leder och muskler.....


Smörjer på lite, det doftar ganska starkt så det gäller att komma ihåg att tvätta händerna innan man får för sig att klia sig i ögonen eller något annat ställe..... är garanterat inte skönt att få i ögonen. Snabbt efter att man smörjt in börjar en ganska ordentlig värme att kännas, man kan riktigt känna hur det går in i huden och ner i musklerna och gör en massa nytta!

Snacka om att jag hade slipdamm precis överallt, missade ju det där med att ta fram munskydd och sådant, tänkte att det blir väl inte så mycket damm...... eller hur???? Känns fortfarande som att jag hostar damm, har damm i hela näsan. Vi ska ju inte tala om hur det kändes i håret, snacka om att det kändes som att jag hade tagel till hår. När jag skulle duscha trodde jag inte att jag skulle lyckas forcera min "cementhjälm" till hår. Kan berätta, för er som inte vet, och även för er som känner igen sig att håret blir verkligen totalt stelt av slipdammet när man ställer sig i duschen. Inte så konstigt egentligen, vad händer när man blandar finfördelat gips och slipdamm med vatten???? Jo, det blir som cement...... inte någon rocket science, men från det till att tänka att det skulle bli så i mitt hår var det ganska långt för mig.....

Så nästa slipning så är det både keps och munskydd som gäller, ska kanske till och med kosta på mig ett par skyddsglasögon......det var allt bra torrt och dammigt i ögonen också....lovar en bild på denna "working-woman" när det beger sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar