onsdag 23 november 2011

Snacka om att bli peppad........

.....när man får ett sådant här meddelande strax efter man tränat färdigt.....




.....att tävla och vinna över sig själv är en skön känsla och att dessutom få en klapp på axeln och peppning är ju suveränt. Snacka om att jag blev peppad att jobba vidare för att få fler sådana här i min inbox.....

Just detta säger ju inget om var jag kommer ifrån, om gratulationen är att få från att inte göra något alls till att röra sig runt kvarteter, eller om jag brukar springa 8 km och nu sprungit 10 km, och det spelar ingen roll, det viktiga är att en förändring är gjord, en medveten tanke och plan är satt i verket och jag vinner över mig själv. För mig en stor vinst och det är det viktiga.

Det blev en snabb powerwalk idag, det var skorna med toining sula (eller vad det nu kan heta....???) som var på så då får man inte springa även om man skulle vara sugen. Men med den träningsvärken jag hade i kroppen så kände jag att det var läge att ta det lite lugnare..... ska försöka att inte göra som jag brukar, sätta igång med buller och bång och sen köra in i väggen när kroppen som inte är så van vid träning säger ifrån och det inte går att träna, man får vila och sen tillbaka på noll igen..... denna satsning ska göras med lite mer sunt förnuft och sakta men säkert.......

Känns skönt i kroppen och knoppen att sitta här nytränad, nyduschad, pigg och sugen på att sätta igång och jobba...... härligt!

Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Wow vad du är duktig! =)

    Själv hatar jag att springa, gör det aldrig. Jag tränar på gym ibland och älskar att simma även om det aldrig sker nu för tiden och gå kan jag tänka mig. Men springa det går fetbort. Gubben däremot springer, hela tiden. Bor han på hotell så springer han i deras gym och hemma springer han ute.

    Du är verkligen duktig, någon form av belöning borde du ju få. Eller hur?! ;-)

    Stor kram från Gammelbo!

    SvaraRadera