fredag 25 november 2011

Idag ska det mysas......

....med adventspyssel.

Var och besökte Granit häromdagen, det har ofta fina saker, blev väldigt inpirarad av deras bilder på hemsidan och kände att åka dit och få inspiration och kanske göra något inköp skulle bli bra.....

Bild från Granits hemsida

Snacka om att jag blev besviken, fick inte alls denna sköna känsla, hittade några av sakerna i butiken, men inte mycket inspiration, bara upphängda och varulagda varor....... verkligen inte det jag förväntat mig. All reklam skapar förväntningar. Om man lägger ut sådana här fina bilder så förväntar jag mig att hitta den känslan och upplevelsen när jag kommer till butiken, men det hände inte på Granit. Så även om jag hittade fina saker så blev inget handlat, jag tappade sugen när jag inte hittade inspirationen..... tänk så lätt det är att tappa en potentiell kund, och hur lätt det är att vinna en..... Att bli "lurad" av reklam och bilder blir jag riktigt besviken på och får mig att välja att inte handla........

Hela familjen kommer att vara hemma ikväll (så mysigt och härligt när vi alla är samlade på samma stället), alla lådor och påsar med adventssaker är upplockade ur källaren, står och väntar i tvättstugan, mossan och annat från naturen som vi samlade in när vi var i Blekinge på höstlovet ligger ute och väntar på att tas in, har shoppat lite nya saker..... känner mig dock inte helt strukturerad, har inte riktigt koll på vad som har förvarats i källaren (vad som är helt och funkar och vad som känns rätt och inte känns rätt i år.....) samt vad det egentligen är jag har handlat.....

Vi får väl plocka fram allt och inspierars av vad vi har och göra adventsmys av det.... Det kan ju inte bli bättre, hela familjen, glögg och tända ljus, en brasa och en massa pyssel tillsammans......



Det kan mycket väl bli denna dimension på pyssling idag..... när tjejerna kommer igång kan nästan inget stoppa deras kreativitet. Detta är från i somras när de skulle pyssla för att sälja i deras "affär" utanför huset. Vilken flit! Tur att det är ganska duktiga på att plocka undan efter sig..... men att ha glitter på de mest oväntade ställen är vi ganska vana vid nuförtiden....!!

Mannen har lovat att köpa ljusslingor till trädgården idag, vi har inte haft det i trädgården tidigare men nu när vår tillbyggnad med en massa glas är klar så vill jag gärna ha mer belysning utomhus, det är så mysigt att sitta inne och titta ut i trädgården och med mer ljus nu när det ganska ofta är mörkt så är det extra gott......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar