lördag 26 november 2011

Idag blev det adventspysslande......

.....för hela slanten. Men inga barn ville vara med??!! Kompis kom för att leka så de var "försvunna" mest hela förmiddagen! Hjälpredan Amanda hjälpte dock till en stund! I ärligehetens namn så gör det ju inte så mycket att ingen var med, då får jag ju helt själv bestämma hur det ska vara, och det trivs jag ju väldigt bra med....... framför allt när vi pratar om börja göra huset adventsfint! Jag vill ha det på ett visst sätt, för mig är det väldigt viktigt, inte så viktigt för de andra, de tycker att det mesta blir fint......

Jag har ju direkt allergisk mot barns hemmapysslade julgrejor, sådant kommer ALDRIG upp i granen.... det finns en anledning till att johanna har en egen gran på sitt rum...... Nu var det ju inte granen som skulle kläs idag, men även annat pysslade gör jag väldigt gärna på mitt sätt. Det blir ofta SÅ MYCKET av det mesta när barnen är med..... då får jag gå och plocka bort saker när de har lämnat.....

Mannen kämpade med ljusslingan i ormhasseln som skulle upp, även kopplas in och allt annat som skulle fixas. I min värld var det "bara" att ta fram den och hänga upp den i trädet..... så var icke fallet....eller så maskade han rejält! För med ljusslingan höll han på mestadelen av förmiddagen!!!

Blev inte helt klara, mannen blev klar med trädet....men sen var det dax för lunch och julskyltning i Staffanstorp.

De har inte riktigt fattat det där med julskyltning i min hemby, visst var det trevligt att gå ut i byn. Men att starta 12 och sluta 16 är lite märkligt. Det är ju inte förrän det blir skymning och man får mysa med alla ljusen som det riktigt blir julstämning.....

Men vi körde hela racet.... vi tittade på agility......


......åt munkar, shoppade lite loppor hos scouterna, tjejerna provsatt brandbilen, polisbilen.....



.....roffade åt sig godis när det var godisregn.....(smarta tjejer, Johanna tog av sin mössa och sen samlade de alla godis i den, det blev godis för flera lördagar framåt.....)


......och testade att rida ponnies......


.......och mamma stod i kö utanför Bengts Condis för att köpa helt nygjorda klenätter...... det blev ganska kallt så det var gott med glögg och kaffe hemma. Då äntligen började det skymma och vi kunde börja se lite av vårt pysslande, även det är ju vackrast när det är mörkt!

Tur vi har planerat åka till Marsvinsholm för att gå på julmarknad imorgon, då blir det nog mer julstämning......

Vi åkte ner till landet på kvällen, brasa i kaminen, maten på spisen och mysig middag. Sen var det adventspyssel även här. Ljusslingor, ljusstakar, några små tomtar, lucior, amaryllis och stjärnor kom upp innan "så mycket bättre började".


Fortsättning följer imorgon på pysslandet. Hoppas att kransen jag gjorde för 2 veckor sedan kommer att finnas kvar så jag kan dekorera den imorgon..... så som det blåser ikväll så finns risken att den skulle kunna blåsa bort.... Får hålla tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar