tisdag 8 november 2011

Höst, höst......

....underbara höst! Nu börjar det verkligen bli sådär riktigt höstligt, det känns inte som att solen går upp varje dag, det är lite skymning hela dagen, det är lite fuktigt i luften (i Malmö duggade det så fint igår att man inte kunde se det, enbart känna det), ruggigt, grått och mysigt!

Nu är tiden när tända ljus och brasor är som mysigast och extra njutbart. Att coocona och pyssla hemma är extra tillfredställande. Allt blir vackrare i skenet av tända ljus eller dimmat ljus, både kvinna över 40 och hemmet......:-))

Mössor, vantar och halsdukar är sköna att ta fram och på (tycker det är hur mysigt som helst att svepa in mig i dessa sköna saker och gosa till det), de mysiga tossorna åker på så fort jag vaknar och all tid hemma (kallt på golvet tycker jag att det är, gosigt med ludd på fötterna), gosigast koftan är nästan "fastväxt" på mig, åker bara av när jag ska lägga mig under stora duntäcket.

Härliga mustiga grytor och soppor känns helt rätt att laga till, gott rödvin att njuta till detta härliga. Lungnet att sitta länge för att njuta av mat, dryck och härliga samtal med familj och vänner!

Detta är en tid med både ett lung och en massa aktivitet....... härlig kombination!

Fortfarande är naturen underbart vacker, var ute och sprang igår (läs jogga, gå om vartannat, men orkar mer och flåsar lite mindre för varje gång, snacka om att vinna över mig själv varje runda jag gör......). När jag springer, går, joggar och flåsar, lyssnar på någon bra musik i öronen så tar naturen ändå tag i mig, kan inte låta bli att stanna ibland och njuta av färger, form och känna glädje över att jag ser detta!!!


Vackra röda blad och bär som klättra kring rå betongpelare är en härlig kombination......önskar att jag tagit mer närbild också....


underbara äpplen på ett hösligt träd, ännu vackrare och härlig kontrast blir det när äpplena hänger kvar på helt bar kvist, det är så vackert med vinteräppleträd


Som sagt, röda blad och bär mot betong är underbart vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar