tisdag 22 november 2011

Det är ju inte konstigt.....

....att det ständigt händer "olyckor" av detta slaget......


....när man som jag har ett skafferi som ser ut på detta sättet!!!!.....



....alltså, hur är det möjligt att hitta något i detta skafferiet??? Inte så förvånande att burkar trillar ut när man letar efter något? Tur denna gången att det "bara" var en burk med hackade nötter.....

Nästa fråga är ju, hur är det möjligt att mitt skafferi oftast ser ut på detta sättet??? Jag organiserar, rensar och fixar till minst en gång i halvåret, det blir så fint och välorganiserat då och jag tänker att såhär ska jag behålla det nu för det är ju så mycket enklare i vardagen att både hitta och använda saker ur skafferiet, men så händer det något..... och så ser det ut på detta sättet igen.... tror snart att det är någon jäkel som går upp på nätterna och stökar till i mitt skafferi, för det kan ju inte vara jag som låter det förfalla på detta sätt om och om igen???.......

Kan detta vara anledningen till att det antingen finns dubletter av saker eller saknas saker i mitt skafferi???? Inte helt lätt att ha en överblick eller veta vad som finns när man står där i affären och ska handla, har jag nu detta hemma eller inte????? Bra fråga, undrar om någon vet???

Önskar verkligen att mitt skafferi såg ut som på några av bilderna som Mary skriver om i sin blogg




Bilder: Pinterest

Alltså, tänk vilken dröm att ha sådana välorganiserade skafferi, 100 koll på allt vad man har hemma, inget gammalt, inget glömt och hur enkelt som helst att hitta..... det är nog så att man behöver så här stor plats för att få det att fungera???? Eller???

fast det är ju så, att även så här fina och organiserade skafferier ska ju underhållas..... det är nog där jag fallerar ändå!!! Det kvittar nog hur mycket utrymme jag har....Ja, ja, men det ser ut på mina bilder som att det är dax för ännu en upprensning och omstrukturering.....


1 kommentar:

  1. Så härligt befriande att se ditt skafferi! Det blir ju lätt sådär.... :)

    Och vilka underbara andra skafferi! Vilken utopi! :) Men att ha allt i
    fina glasburkar är verkligen en dröm. Och att ha ett gå-in-skafferi
    hade ju inte heller varit dumt. Allt i glasburkar och korgar. Den
    romantiska drömmen!
    KRAM!

    SvaraRadera