onsdag 23 november 2011

Ännu mer träningsvärk......

....i denna kroppen... nu är det inte bara slipningen som jag känner av. Har utmanat mig själv att verkligen komma igång med mer regelbunden träning och har till och med registrerat mig på Runkeeper för att logga min träning.

I måndags var det dax för att springa/jogga/gå snabbt...... en rejäl runda blev det. Tyckte jag i varje fall, halva byn runt..... Runkeeper sa inte att det var så långt som jag kände det som.... ska kanske göra som mannen gör när han kör efter GPS:n. Han litar inte riktigt på den där GPS:n, tycker inte att den väljer bra vägar och kan bli riktigt irriterad på hur den väljer vägar......

Första gången vi skulle köra efter GPS var för några år sedan när vi skulle köra till Sälen hela familjen för att åka skidor. Oräkneliga gånger var det som jag blev ombedd att ta fram kartan och kolla så att vi verkligen fick rätt uppgifter om vart vi skulle köra, och det var många gånger mannen valde en annan väg än GPS:n. Undrar varför man har en GPS då???

När det dessutom var så att den där manicken kostade ju en del och mannen hade dessutom köpt en mycket dyrare och mer avancerad variant än den vi pratat om....... ovanligt när det gäller tekniska prylar och min man??? Nej, inte det inte!!! Men att då först för mig förklara varför han köpt just den varianten, hur mycket bra extra saker vi fick med, vilket bra pris de hade haft på just denna variant och vilket bra köp det var......och ändå be mig att navigera efter kartan.....ja, då kan man ju undra hur bra den där GPS:n var egentligen????

Oj, snacka om att komma ifrån ämnet...... det var ju träningsvärk och träningen i måndags som var ämnet.....

I varje fall, så blev det sprungit en ordentlig runda, längre i min värld som upplevde den rent fysiskt, än enligt Runkeeper som följde med via mobil och GPS..... dock, svettig, trött och nöjd var jag efter rundan... och känner idag att det värker och blöder i en massa muskler. Härligt att känna att jag har dessa muskler.....

Jag vet ju dessutom vad det bästa botemedlet mot träningsvärk är!!! Träna mer! Så det får bli dagens utmaning till mig själv, att träna......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar