onsdag 5 oktober 2011

Vad jag saknat.....

....att blogga. Jag har inte ens bloggat in en månad och blivit "beroende" och saknar att blogga de dagar jag inte hinner eller prioriterar att inte blogga, å andra sidan njuter jag av att blogga de dagar jag gör det.... Jag tycker det är så kul att skriva, har alltid gjort det men inte riktigt hittat en form som passar mig, men nu känns det som att jag gjort det. Tycker om att fundera över vad som hänt under dagen, just nu eller igår eller så. Vilka känslor det väcker hos mig, hur jag och andra runt omkring mig mår mitt i livet, oavsett om man är 8, 10, 25, 40, 50 eller 75 så lever man ju här och nu i sitt liv och hur mår personer runt mig i sina liv!!

Jag har alltid tyckt att det är kul att fotografera, förr att sätta in i album, nu att arrangera i "logiska mappstrukturer" som inte alltid är så logiska mer än när man gör dem.... jag försöker även nu göra album genom att "framkalla" riktiga foton av de digitala bilderna. Jag tycker det är mysigt att sitta tillsammans och titta på bilder och minnas vad som hände, vad gjorde vi, vad upplevde vi, vem var med, vem sa vad......

Nu är det ännu roligare att fota, så roligt att jag till och med har börjat leta efter manualen till min kamera, fick en väldigt fin kamera av mina föräldrar när jag fyllde 35 som jag än så länge mest har använt på "auto"-läge och det har funkat jättebra, men nu känner jag mig sugen på att släppa sargen och ge mig in i matchen, nu ska jag testa andra lägen och lära mig mer om hur jag kan få till ännu bättre kort. Det finns så mycket vackert att fota, det är något speciellt att uppleva familj, vänner, djur och natur genom "linsen" och att titta på dem i efterhand.

Tror att det kan bli ett antal blogginlägg idag, som kompensation för de jag inte skrivit sen lördag. Går ständigt med tänkta blogginlägg och bilder i huvudet.... bra att få dem ur sig!

1 kommentar:

  1. Hahaha! Känner igen mig! Det är verkligen roligt att blogga. Man blir lätt beroende och fastnar i det. Och visst är det väl så att man kan formulera blogginlägg när man kör bil eller annat! :) Du anar inte vilka fantastiska inlägg jag får ihop under tiden jag springer! Tyvärr så har jag glömt alla bra formuleringar tills jag kommer hem! :)

    KRAM!

    SvaraRadera