onsdag 19 oktober 2011

"Utflykt" med buss......

....till tandläkaren. Hur spännande låter det???? Är man 8 år och min dotter så är det en höjdare! Varenda gång vi ska någonstans så frågar hon om vi kan åka buss, jag har själv börjat åka buss en hel del på sistone. Är positivt överraskad om hur smidigt och skönt det är att åka buss. Slipper betala en hel förmögenhet för parkering dessutom....samt på många sätt både enklare och tar ofta inte längre tid om man ska in till Lund eller Malmö.

Sagt och gjort, det var dax för årliga besöket till tandläkaren för J, jag hade lovat att vi skulle åka buss. Det var en himla regn och rusk hela dagen igår, så det var kolmörkt när jag väckte henne. Mamma, varför är det så mörkt när du väcker mig??? Varför ska jag gå upp nu??? Jo, nu börjar det bli höst och då är det mörkt på både morgon och kväll!!!

Vi hade en jättemysig "utflykt" till tandläkaren. Tänk att det behövs så lite för att förgylla min dotters dag, en tur med buss klockan 8 och tillbaka hem kl 9.


Nöjd tjej på bussen i favoritmössan (den som man inte kan ha när man har cykelhjälm)

Jag undrade vad det är som är så kul med att åka buss - Jo, på bussen kan vi sitta bredvid varandra och prata och så kan jag spela på din mobil!! Jaha, och vad är skillnaden när vi åker bil??? Finns ju många fler saker som är spännande med att åka buss, att betala med JoJo-kortet, att få välja plats där man ska sitta, att kunna titta ut och att ha mammas fulla uppmärksamhet.....


Två tjejer på bussen, på väg hemåt
När vi gick där genom Lund tillsammans denna regniga och ruskiga dag tänkte jag på hur fantastiskt det är att jag varit del i att skapa denna underbara och fantastiska tjej. Vilken underbar tur jag har som har förmånen att vara mamma till denna levnadsglada och nyfikna tjej, att få vara tillsammans med henne i vardagen. Hon går (snarare hoppar och skuttar, att gå är något för andra....) där bredvid mig, håller mig i handen och pratar, berättar och är så nyfiken på allt i livet.

Vilken förmån att få se och uppleva livet genom sitt barns ögon. Att få vara en del av hennes liv. Känner mig så rik, lycklig och priviligerad över att få vara en av de viktigaste personerna i hennes liv just nu! Älskar dig så mycket min underbara tjej!

Är det något jag är stolt över i mitt liv så är det dig min tjej, du är det bästa som finns!

Nu ska jag upp och väcka min tjej till ännu en härlig dag i livet. Idag ska vi dessutom gå i skolan tillsammans. Jag ska vara med hela dagen i skolan, det ska bli kul men jag vet också att jag kommer vara helt slut när klockan ringer ut 13.20......det är ett tufft jobb att gå i skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar