lördag 1 oktober 2011

Underbara oktobermorgon

Vad fantastiskt fint denna dagen började..... (förutom att det var nattvak med stortjejen som hade feber och mådde illa och det sprangs från halv fem och 1,5 timme framåt, det var mannen som sprang och vakade men jag fick inte sovit heller....) så när de lugnade ner sig gav jag upp om att få mer sömn denna natten, får sova mer en annan natt....!!

Gick upp och satte på kaffe, njöt av tystnaden, en bok och kaffe (på landet har vi ingen tidning så den kunde jag tyvärr inte plöja). Snart började solen bränna bort diset och dimman och det blev så otroligt vackert ute, var bara tvungen att ge mig ut och fota!


Solen är på väg upp över åkern och redan nu kunde jag känna hur varmt och skönt det skulle bli i dag, och totalt vindstilla.... en ovanlig känsla på landet. Med totalt öppna vidder och åkrar så långt ögat når och havet strax bakom träden i horisonten så är det väldigt sällan det är vindstilla här!

Jag var nog en ganska rolig syn, munkjacka, mannens tofflor (typ 7 nummer för stora) och mannens kalsonger på mig (ville inte gå in och väcka man och barn som sov i vårt rum så jag fick ta från tvättstugan och där fanns bara manliga underkläder.... men gott om plats hade jag...) och kameran i högsta hugg. Nu är det ju som tur är ganska långt till närmaste granne och det är inte många som kör förbi vårt hus under en dag så jag kände mig ganska säker på att få vara osedd denna tidiga morgon.....



Så vackert med spindelnäten i växligheten och alla små och vackra daggdroppar som hänger och gnistrar som diamanter i solens strålar. Det är så att jag verkligen blev andaktig över hur vacker naturen är!

Denna "best" hittade jag också, vilket nät han har spunnit (vet inte om det var en han eller hon, har ingen aning om hur man ser skillnad på könen hos spindlar...) vilket jobb, och så vacker spindeln var!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar