onsdag 5 oktober 2011

Söndag.....

...härliga söndag. Jag och småtjejerna hade en heldag tillsammans. Tyvärr kunde inte hela familjen vara tillsammans, stortjejen var fortfarande dålig, så hon och mannen fick stanna hemma. Mannen fick fortsätta arbetspasset på huset och jag och tjejerna förlustade oss för fullt hela dagen.... det är ett tufft jobb, men någon "måste" göra det.....

Vi började dagen med att åka hem till vänner och äta brunch. Så gott, mysigt och härligt. Vi är ett antal familjer som har träffats, det blir många år nu (men det räknar vi inte på just nu....). När vi började träffas hade vi väldigt ambitiösa träffar med olika teman, det var vinprovningar, las vegas träffar, svensk historia, grektiskt, spanskt, italienskt tema och en massa annat. Men i takt med att vi alla fick barn så blev det svårare och svårare att få till dessa träffar, så då ändrade vi till brunch på söndagar och det är verkligen kanon. Både föräldrar och barn är på bästa humör på söndagsförmiddagar.

Finns det något som är mycket bättre än brunch??? Ägg och bacon, massa bullar och hur mycket pålägg som helst, pannkakor, sylt och marmelader i långa banor och en massa andra delikatesser och kaffe, kaffe och kaffe...... och en massa härliga samtal, skratt och mys. Sååååå gott! (hade jag varit en riktig bloggare så hade jag ju så klart haft en massa fina foton på all god mat vi åt, gott var det och vackert var det men jag var mer fokuserad på att få mat och att umgås än att fota, så när jag kom på att jag skulle fota då var det bara en massa tomma fat med lite smårester, såg inte alls så gott ut längre.....) så man får måla upp sin egen bild....

Solen sken även denna härliga dag, tjejerna ville shoppa eller gå på lekhus, men jag övertalade dem till att åka till hamnen i Lomma för att äta glass och strosa.... vilken höjdare!


Den båten, och den och den och även den skulle vi vilja ha.... visst är det vacker med båtar, men med en familj där hälften blir sjösjuka bara de tittar på båtar så är det inte att tänka på. Älskar hav och strand men har aldrig varit lockad av båt. Men visst är de fina en dag som idag!



På väg ner mot stranden, vilken vy. När man ser en segelbåt sådär så blir även jag sugen.....



Ut på piren för att kolla om de som fiskar har haft någon fiskelycka. Tjejerna tycker det är väldigt kul att fiska, men ingen sådan utrustning var med idag. Men att kolla in när andra gör det är också kul!


Det var någon som skulle äta god middag denna dag, vi var imponerade av fångsten. Riktigt stora fiskar. Annat än de små vi har fått på kroken i Blekinge i sommar.

Sen blev det ännu några timmar i stranden och vattnet letande efter snäck- och sten-fynd. Ofattbart lyxigt att göra detta den 2:e oktober! Det är bara till att njuta.



och mina fötter fick både havsvatten och sandstrand även denna dag, njuuuuutning på hög nivå!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar