måndag 17 oktober 2011

Söndag med familjen.....

...kan verkligen se ut på olika sätt. Idag hade vi en dag med alla olika konstellationer i familjen. En aktiv dag där vi delade upp oss på olika saker och sammanstrålande till middagen på kvällen. Härligt med familjeliv!

Vi började dagen med en lång och skön frukost, alla fick vad de var sugna på och stämningen var på topp. Barnen började leka och mannen och jag avslutade med en extra kopp kaffe och samtal vid köksbordet, i lugn och ro utan barn som vill säga sitt på sitt härliga impulsiva sätt. Jag bloggade en stund och mannen fixade lite jobbmässigt. Det är så mysigt att sitta tillsammans, bredvid varandra, fixa med olika saker och ändå ha en samhörighet, att ställa någon liten fråga, prata några ord och sen fortsätta med sitt eget igen.

Jag, Johanna och Amanda skulle åka till Staffanstorp, Johanna skulle träna extra för drillningen (det är tävling på lördag så det har varit lite extra träning med truppen de senaste veckorna) och Mannen och Hannah skulle in till Malmö för att köpa vinterskor, det är det ju verkligen tid för.....

Tjejerna och jag begav oss iväg efter en tidig lunch (jag är inte sugen på att äta lunch så tidigt, men mannen är väldigt beroende av att äta lunch för att må bra, så han fixade ihop en jättegod lunch strax efter frukost kändes det som, men det var väldigt gott, och måste erkännas, vi mår alla bättre av att äta lunch än att småäta med mackor, risifrutti eller annat skrafs som det gärna blir när man är iväg under dagen.....). Vi körde iväg i solen, jag hade fått en mugg kaffe med i bilen och tjejerna pysslade i baksätet - mysigt!

Lämna Johanna och sen hade Amanda och jag kommit överrens om vårt uppdrag - vi skulle städa och fixa med marsvinen - tog en liten svängom in till Åsa på Björkliden först, Amanda skulle visa mig vilken väska hon önskade sig i julklapp..... och jag var ju inte sen att hänga med på det, tycker väldigt mycket om att gå och mysa i Åsas butik. Lite smått och gott hittade vi allt!



Sen var det marsvinen som fick kärlek, rena burar, lite mys och massa goda grönsaker och leksaker. Vi började även montera våra bord till vardagsrummet. Stax anslöt Mannen och storan till oss och de ville cykla för att hämta Johanna, det var ju underbart väder så varför inte. Vi var dock lite sena, så det blev till att cykla ganska fort, mannen var riktigt anfådd när vi kom fram.....dax att börja träna???

Johanna var mycket nöjd med träningen, hon är så spänd och förväntansfull inför tävlingen. Att uppträda i fredags på Kulturnatten var en bra övning. Detta är hennes första tävling, och hon pratar bara om att man vinner medaljer, och jag försöker förklara att alla inte vinner medaljer och att så är det i tävlingar.....vet inte om det går in. Kan tro att det finns en tjej som blir väldigt besviken om hon inte har en medalj hängade runt halsen på lördag!!!!

Alla cyklade hemåt, Johanna åkte på min pakethållare.....kanske inte helt regelrätt men så blir det ibland....väl hemma så dök en tjej till upp, Johannas drillkompis Ellinor. Så snacka om att det var tjejligan som härjade sen. Det hoppades studsmatta, lektes och städades i lekstugan (på deras eget initiativ....) och det var en massa fnitter, skratt och bus - Härligt!

Gemensam middag hela bunten, 6 stycken kring bordet är härligt! Summering av helgen och hur alla mådde och vad som väntade i veckan som kommer kring matbordet är så mysigt. Massa snack och skratt! Skönt sätt att avrunda helgen tillsammans. Sen packade Mannen och hans barn ihop sig och begav sig hemåt landet. Jag och Johanna hade söndagsmys själva, så gott! Det blev slutmonterat, läsläxa läst, duschning och en massa mys i soffa och säng tillsammans.

En go helg, helt vanlig, men så härlig, mysig och kärleksfull! Full av det bästa i livet, man, barn, familj, vänner och härligt väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar