fredag 28 oktober 2011

Småbarnsnätter........

....är ingen höjdare! Trodde vi hade lämnat dem bakom oss...... dottern är ju 8 år och det känns som att det var många år sedan det var mer regel än undantag att man var uppe minst 2 gånger per natt!

Inatt trodde jag att vi var tillbaka till denna tiden.......

... 1 år och världens gulligaste (det tycker ju alla föräldrar om sina barn, så även jag.....:-) fast inte riktigt så gullig på nätterna.....



.....8 år och nu är de ju dessutom 3 tjejer..... (de två till vänster är världens underbaraste bonusbarn).

Inatt var inte en av våra bättre nätter..... det brukar vara jag själv som "nattvandrar", vaknar och har svårt att somna om ibland. Men i princip "aldrig" att dottern vaknar, och gör hon det så är det en gång och hon somnar om ganska snabbt igen!

Själv sov jag ovanligt gott och hårt, det var till och med så att mannen fick väcka mig första gången hon kallade. Jag som brukade vakna precis innan dottern ens hade vaknat och börjat ropa med känslan i kroppen att nu vaknar hon..... det är väl det som är mitt "sjätte-sinne".... att veta precis när dottern behöver mig! Så på mer än ett sätt har vi lämnat "småbarnsåren" bakom oss.....

Det var bara till att vackla upp, snubblade in i dörrkarmen, lyckades lyfta fötterna precis innan jag snubblade över plankorna som ligger i hallen (denna renovering....), famlade mig in i hennes säng. Ont i magen, krama en kudde, somna om och sen är det bättre imorgon, ner en liten stund i hennes säng, och sen tillbaka in i vår säng. Somnade om innan jag lagt mig!!!

En timme senare få mannen väcka igen, då är hon ledsen..... vad nu???? Lampan hade trillat ner på henne, hon hade fått den i huvudet och var såklart ledsen och upprörd! Ner i hennes säng igen..... somnade hos henne (händer i princip aldrig mer än på kvällen när det ska nattas!!) Vaknade av att jag trillade ur sängen..... in i vår egen säng igen.... Vilket vandrande!!!! Skönt att jag själv hade en natt där jag lätt somnade om, så är det inte så ofta!!

Hoppas att detta inte är någon ny trend, utan en engångs "nostalgi-tripp". Inte en av de bättre nostalgi-tripperna!!!  Världens sötaste unge, med då precis som nu sötast när det sovs ordentligt!!!!......:-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar