fredag 21 oktober 2011

"skrivkramp"......

....det låter lite coolt att skriva det...det är väl sådant som "riktiga" författare upplever ibland?? Känner lite så, är sugen på att blogga och skriva men det är tomt på tankar att skriva om, eller tomt är det verkligen inte utan det är ett totalt virrvarr av tankar i huvudet, men inget som jag lyckas organisera och få på pränt!

Många tankar, planer och agerande för framtiden, känner att jag skulle må bra av att "skriva av mig" men som sagt, behöver hitta en struktur i tankarna, och sen skriva av mig!

Har faktiskt sovit dåligt för första gången på länge, visst är jag en "kratta" på att sova emellanåt, men det var länge sedan tankarna flög runt på det sättet som det gjort inatt! Känner redan nu strax innan nio på morgonen att det hade varit härligt med en tupplur.....

Som sagt, får strukturera tankarna lite och sen skriva av mig så ser jag säkert hur jag ska gå vidare i min väg mot framtiden!!!! "Underbara framtid, det mesta är ännu ogjort" det har en klok man sagt och det är verkligen inspirerande att tänka och ta sig an livet med det i åtanken. 


Det får bli en bild på en av höstens vackraste växter, ljungen. Så enkel och vacker, lite avklippta grenar från häcken som jag stuckit ner i jorden (istället för att köpa dyra små vintergröna växter som jag bara tar död på efter någon vecka så testar jag detta i år....) och en stor gren av ormhassel från mitt stora fina ormhasselträd. Vackert tillsammans med de blå krukorna på framsidan bredvid vår blå dörr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar