måndag 17 oktober 2011

Sköna söndag....

.....vakna och titta ut, solen skiner och frosten ligger lätt på marken. Så härligt! En försmak av vintern. Hoppas på en kall och vit vinter i år också, det är inte så vanligt i Skåne men varje år hoppas jag på det!!... men först ska vi njuta av hösten. Snabbt på med tjocka kläder, långkalsonger, mössa och vantar. Mannen trodde jag fått fnatt, han ville ligga kvar och "söndagsvakna" tillsammans, men jag kunde inte motstå solen och frosten....Förlåt min man....


Solen håller på att gå över fälten, dimman och frosten bränns sakta bort. En förtrollande utsikt!


Solen kommer inte till baksidan förrän efter lunch men baksidan får en snabb liten glimt av solen innan den beger sig till framsidan på morgonen.

Gräset glittrade för fullt när solens strålar lyste på det. Det är en härlig årstid vi är mitt inne i. Att den sen visar sig från den allra bästa sidan med sol de flesta dagarna än så länge gör det ju inte sämre.


Nu undrar min man hur det står till med mig igen.....tar foton på grässtrån??? Varför gör du det??? Han tycker att jag blivit lite nojig med att förundras över allt stort och smått runt omkring mig, och att fota som en "galning". Han uppskattar att jag är så mycket mer närvarande och njuter av allt så mycket mer nu förtiden, men det där med grässtrån är lite att gå över gränsen tycker han..... kan förstå honom egentligen. Men jag har blivit som förälskad i livet och då är även grässtån vackert. Det är ju väldigt vackert också....


Våra björnbärsbuskar ser ut på detta sättet i skuggan och i solen ser man fortfarande en massa bär, undrar om de kommer att mogna????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar