lördag 8 oktober 2011

Lördagsmorgonsmys.....

....så gott att sitta här under filten i favoritfåtöljen, kaffet nylagat, sitter och bloggar lite, tända ljus, det regnar från och till, det är mörkt ute men håller på att bli lite ljusare och bara njuta av tystnaden och att vara här och nu. Inte tänka på något annat än vad jag gör, ser och doftar just nu!


(bilden är ju inte "lysande" men ville ge känslan av hur jag har det just nu, och då kunde jag inte använda blixt för att allt skulle synas, utan bilden ska ge känslan och inget annat!)

Det är något speciellt, tycker jag, med att sitta i ett "glasrum" och följa hur dagen föds, hur det succesivt blir ljusare på himlen och dagen börjar vakna till liv. Man ser lite mer av trädgården och vad som händer utanför för varje minut. Härligt skådespel.

När jag kom ner i morse var det helt beckmörkt ute och nu en timme senare börjar jag skönja både träd, lekstuga, växter, fåglar och annat ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar