fredag 7 oktober 2011

konst eller.....

...konstigt!! Ja, det ligger väl i betraktarens ögon. Jag önskar dock att jag hade mer öga för det där med konst och hade förstått allt häftigt det finns att förstå och tolka in i olika konstverk, jag vet inte om det handlar om att jag inte har tillräcklig fantasi, att jag inte är skolad i ämnet eller vad det handlar om, men ofta står jag och undrar när jag ser konst, jaha och vad kan konstnären vilja förmedla, vad är det för buskap, känslor eller tankar som jag ska förstå???

Var i Helsingborg igår och gick förbi Dunkers Kulturhus utanför fanns det först en massa kaniner stora som 2-åringar ungefär, de låg och satt i olika konstellationer (syns bak i bilden)..... samt fanns det....



Trästockar i någon form av installation!! Hur ska jag tolka detta? Att det är kul med plockepinn? Att det snart är kallt och då behövs ved för att värma upp oss? Att vi behöver hjälpas åt för att kunna stå upp? Ja, det ligger verkligen i betraktarens ögon, men jag vet inte hur jag ska bli berörd???!!! Några förslag???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar