torsdag 27 oktober 2011

Drömmen om synkade.....

...och matchande kläder, mamma och dotter....

Fick en härlig katalog med kläder för ett tag sedan och igår fick jag ett mail med info om att nu hade alla höstnyheter kommit in till både butik och webshop! Allt från en av mina favoritbutiker, Rabalder. Det finns många anledningar till att jag tycker så mycket om Rabalder. Härliga tyger och material, skön och kvinnliga modeller, mycket fina och sköna färger och att "allt" går att mixa och matcha, att man dessutom kan matcha kvinnokläder och barnkläder tycker jag är ett extra plus!

Bild från Rabalders hemsida http://www.rabalder.se/default.aspx
 
Bild från Rabalders hemsida http://www.rabalder.se/default.aspx

Jag har en dröm, förstår inte att jag fortfarande har den...., att min dotter skulle vilja matcha sina kläder med mina.... tycker det är så fint när det syns att man "hör i hop". Lite husvagnssemester-varning, likadana WCT-overaller....:-)) jag vet, men dock har ändå den drömmen. Ser oss framför mig, mor och dotter, matchande kläder, går tillsammans och har en massa mys och en egen "bubbla" som bara är vår....och där ungefär går den där drömbubblan i kras med buller och bång! Och vilken värld levde jag i???

Dottern är inte direkt intresserad av jordnära, baskläder i sköna material. Va, har det inte glitter, paljetter, skrikiga tryck på tröjan och gärna i väldigt skrikiga färger??? Nej, tack då kan det vara tycker dottern.... Vi har många härliga och mysiga stunder tillsammans, men oftast tycker dottern att det är absolut roligast att vara med sina kompisar eller när vi är alla tre barnen (min dotter och mina två bonusbarn)....att "bara" vara med mamma är kanske inte det hon väljer i första hand sådär jätteofta......

Detta är jag ju egentligen väldigt glad för, jag har en dotter som har sin egen åsikt, både om vad hon vill ha på sig, och vem hon vill umgås med, att hon är social och öppen och vill vara med vänner och inte hänga sin mamma i kjolen.....men den där ulliga molndrömmen om den "perfekta mamma-dotter-relationen" kommer upp lite då och då......

 Detta fotot är taget för "några" år sedan, typ 6 år eller så, när jag fortfarande var den som bestämde vad dottern skulle ha på sig.....visst är det lite gulligt att ha likadana kläder??? Det tycker jag i varje fall..... fast  nog mer undantag än regel...!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar