lördag 17 september 2011

Vilken härlig dag.....

....vi hade igår, en helt underbar höstdag, fredag och hela familjen skulle samlas. Det är som om allt faller på plats när vi får vara tillsammans alla fem, ingen som saknas. Det är så härligt! När vi dessutom får en sådan skön eftermiddag och kväll tillsammans som igår så kan jag inte vara lyckligare!

Jag och Johanna hade bestämt oss för att hämta våra andra två tjejer tidigare från fritids. Så jag packade bilen, kasse och väska efter väska.....(en av "fördelarna" med att vara särbo och bo på två ställen, man får verkligen öva på att packa och packa ur och lära sig att leva med att man alltid har saker på fel ställe....men det är ok när man har en bil att stuva in det i!).

Stuvade in 3 tjejer (4 med mig) och vi körde mot havet. Vi bor helt underbart här ute på landet, nära naturen och havet. Det är så lyxigt. Så vi tänkte ta och njuta av en av sommarens sista sommardagar. Till havet, stranden och glassen.......

Efter mycket letande hittade vi en glasskiosk som hade öppet och glass kvar, inte så att barnen kunde välja, det fanns inte så många att välja på, men desto nöjdare blev barnen, de fick stooooora glassar som de annars inte får välja på!!!


Så härligt att gå barfota i stranden med en stor glass i handen......



Mina härliga tjejer i sanden, de ser nöjda ut.....



tänk så lyxigt att få ännu en dag med lek i sanden....jag bara njöt av att sitta i solen och titta på hur nöjda tjejerna var, både för att vara tillsammans alla tre och för att få leka i stranden. De hade gärna badat också, men där sa jag stopp! Inte sugen på lunginflammationer eller andra härliga sjukdomar man kan få av att bli så kall!!!

Är det någonstans som det är så rofyllt som vid havet? Inte för mig, jag älskar att titta och lyssna på havet, oavsett väder.



Det är så vackert att jag nästan blir poetisk!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar