fredag 30 september 2011

Vet inte riktigt.....

...om man vill äta den fångt som fångas här??!!


När jag hoppade av bussen i Malmö igår, gick av lite tidigare än jag brukar för att få en längre promenad i det vackra "sommarvädret", då såg jag denna kille, vilken storfiskare!!!

Vad förväntar mig sig att få för fångst i Malmös Kanal??? Är det större chans att få en rostig cykel, ett däck eller något annat skräp som folk slänger i kanalen, än en fisk??? Och om man skulle få en fisk, vågar man äta den då????

Eller det är kanske inte värre än alla E-nummer som finns i den mesta maten man handlar?? Det är ju praktiskt taget omöjligt (väldigt svårt i varje fall....) att handla mat med "naturliga" ingredienser snart!!! Man måst ju vara någon form av forskare för att förstå vad det är för mat man stoppar i sig??!!

Nej, jag säger bara, ner med E-nummer och upp med naturliga ingredienser där man förstår vad det är man stoppar i sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar